Hlavní obsah

Temu se mě pokusilo nalákat na závratnou slevu 48 %

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Reklamy na nové online tržiště už zaregistroval snad každý z nás, kdo je na sociálních sítích. Jejich reklama se mě pokusila nalákat ke koupi hry, kterou již dlouho chci. Mělo to však háček. Cena byla mnohonásobně vyšší než je běžné i po 48% slevě.

Článek

Jsem vášnivý hráč video her. Jenže tato má záliba má jedno úskalí. I když rád sleduji, jaké hry aktuálně vychází, tak si je nekupuji. Je to tím, že nové hry na moji konzoli stojí mnohdy i přes 2 tisíce korun v základní edici. Jenže následně cena rychle klesá a za rok nebo rok a půl se cena sníží mnohdy i na čtvrtinu.

A v tu chvíli nastává čas, kdy si hru koupím a spokojeně zahraji. Jde o to, že je mi líto zaplatit původní cenu, když vím, že vždy cena klesne a pravidelně hraji hry i dva roky po vydání. Je mi totiž opravdu líto zaplatit tvůrcům přestřelenou cenu za pár hodin hraní. A ano, vím, že je to vůči autorům sobecké, ale zkrátka si to nemohu dovolit.

Aktuálně mám v hledáčku pokračování herní série God of War s podtitulem Ragnarok. To je přesně ten případ hry, která v době vydání stála téměř 2 tisíce v základní verzi bez jakéhokoliv doplňujícího obsahu, který ovšem samozřejmě nepotřebuji, ale chci poukázat, že jiné verze hry byly v době vydání ještě dražší.

Tato hra vyšla v roce 2022 a v současné době se dá pořídit i za 700 korun a z druhé ruky je cena i pod 500 korunami. Jelikož momentálně hraji jiné tituly, tak jsem se o hru a její cenu momentálně příliš nezajímal. To se však změnilo ve chvíli, kdy mi reklama na Temu nabídla slevu až 48 %.

O tomto internetovém obchodě jsem již slyšel, ale nikdy jsem na něm sám nenakupoval. Od přátel jsem na Temu slyšel různé zkušenosti. Někteří si nákupy zde nemohou vynachválit a jiní zase tvrdí, že větší hodnotu měla krabice než samotná objednaná věc. Ať je to jakkoliv, tak jsem si řekl, že se alespoň kouknu na nabízenou cenu se slevou.

Po rozkliknutí reklamy se mi neukázala cena, ale jakési kolo štěstí, kde byly různě vysoké slevy. Samozřejmě „náhodou“ se mi podařilo vytočit tu nejvyšší slevu, která byla 48 % z původní ceny. Když jsem potom viděl, za kolik mi chtějí hru prodat, tak jsem doslova zůstal stát s otevřenou pusou.

Cena, za kterou mi hru nabídli, byla totiž 2 492 korun. Tedy ještě o několik stovek dražší než byla v době vydání. A zde pozor, tato částka nebyla před slevou, ale už po ní. Původní cenu měli uvedenou 4 829 korun. Samozřejmě vím, že mnohdy obchodníci záměrně manipulují s cenou, aby se mohli tvářit, že sleva je pro zákazníka extrémně výhodná, ale toto?

Opravdu je potřeba, abychom se nenechali zmást praktikami obchodníků, kteří se nás doslova snaží oklamat tím, že nás nalákají na slevovou akci. Za jejich plnou cenu bych tuto hru koupil v době vydání hned dvakrát. V současnosti bych si ji mohl koupit novou za cenu po slevě na Temu hned třikrát a z druhé ruky bych ji měl dokonce čtyřikrát. Po 48% slevě je o 250 % dražší než nerozbalená hra z ověřeného e-shopu.

Reklama na Temu na mě tedy měla jeden jediný efekt a to ten, že je v mých očích tento e-shop naprosto diskreditován a nikdy si zde nic nekoupím, ať by se mě snažili nalákat jakkoliv.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz