Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Jak probíhají přijímací zkoušky na zahraniční střední školy?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Education.cz

Důležitou součástí přijímacích zkoušek na zahraniční školy jsou pohovory

I letos se nejspíš spousta studentů, rodičů a učitelů u přijímacích zkoušek na střední školy trochu zapotila. Jak píše Eduin ve své tiskové zprávě z 11. dubna, ani letos není nabízená kapacita maturitních oborů dostatečná pro všechny deváťáky.

Článek

„Převis celorepublikové poptávky nad nabídkou je viditelný u čtyřletých gymnázií, kde je rozdíl mezi počtem uchazečů (1. priorita) a celkovým počtem míst. Jde zhruba o 2 400 míst,“ píší ve zprávě zástupci Eduin.

Pro některé studenty může být pořád ještě varianta studium na zahraniční střední škole. „Za zahraniční zkušeností s námi každoročně odjíždí už na středních školách desítky studentů. Většina jede na roční zkušenost, ale někteří v zahraničí absolvují i celé studium,“ popisuje ředitelka společnosti Education.cz Lucia Klimková.

Jednou ze studentek, které letos do zahraničí zamíří, je Karolína, která si prošla přijímacím procesem na střední školy v USA i Velké Británii. „Osobně jsem si to velmi užila. Přijímací testy z angličtiny a matematiky jsem napsala on-line. To je pro mě příjemnější, protože nejsem tak ve stresu. Nejvíce jsem si ale užila pohovory. Na jedné ze škol jsem dokonce měla pohovor prezenčně. Pohovory mám nejradši, protože tam můžete nejlépe předvést sami sebe,“ popisuje pocity, které během přijímacích zkoušek měla.

Karolína prošla talentovými zkouškami

„Absolvovala jsem talentové zkoušky na Leighton Park School a to bylo úžasné. Všichni byli velmi milí a ochotní. Prošla jsem tam tanečním konkurzem, který byl skvělý! Poté mě čekal ústní pohovor. Tam jsem odpovídala na otázky jak o mně, tak o tom, co od studia v zahraničí očekávám. Poté jsem se mohla doptat na cokoliv, co mi o škole nebylo jasné. Končilo to krásnou prohlídkou školy,“ popisuje průběh Karolína.

Foto: Education.cz

Střední škola Futurum

Přijímací zkoušky na americké školy probíhají online

„On-line přijímací zkoušky jsem si také užila, ale ne tak moc, jako kdybych tam byla prezenčně samozřejmě. Chyběl mi reálný dojem ze samotné školy. Ale na pohovorech byli moc ochotní a mohla jsem se na cokoliv doptat. Na Montverde Academy dokonce paní, se kterou pohovor probíhal, vzala svůj laptop a kamerou mi ukázala kampus školy – to bylo od ní moc milé,“ vysvětluje rozdíl studentka Karolína.

Přestože byla Karolína na začátku pohovorů nervózní, pomohla jí příprava. „Člověk se po chvíli rozmluví. Snažila jsem se i vymyslet otázky, na které by se mohli zeptat, takže jsem byla připravená,“ dodává. Přestože se hlásila i na školy v České republice nakonec se rozhodla pro zahraničí a přijímací zkoušky doma tak neabsolvovala.

„Běžně studenti potřebují u přijímacích zkoušek na zahraniční internátní školy tzv. boarding schools, se kterými pracujeme, především prokázat svojí motivaci ke studiu v zahraničí. Ukázat svoje zájmy nebo mimoškolní aktivity, třeba sporty, divadlo, tanec, tak jako Karolína nebo další koníčky, aby si škola mohla udělat o studentovi obrázek. Známky se také dokládají, ale při rozhodování o přijetí nebývají stěžejní,“ popisuje Klimková z Education.cz. „Školy také chtějí studenta předtím než nastoupí vidět, alespoň online a tak vždy probíhají tzv. interviews. Samozřejmě to nelze srovnávat se systémovým řešením na státních školách v ČR, ale je to způsob, jak studenta lépe poznat a zjistit, zda mu škola může nabídnout to, co hledá a od vzdělávání v zahraničí očekává. Důležitá jsou i doporučení od stávajících učitelů nebo ředitelů,“ dodává.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz