Článek
Apple
Ikonické logo technologického giganta společnosti Apple Inc. je známé po celém světě. Proč je však jablíčko nakousnuté? Důvod je zcela prostý. Designér logo přizpůsobil tomu, aby i po zmenšení bylo stále jasné, že se jedná o jablko a ne o třešeň.
Amazon
Sledujete online streamovací službu Amazon Prime Video nebo nakupujete na Amazonu? Pak si jistě vybavíte šipku pod nápisem „amazon“, která působí trochu jako úsměv. Jenže ve skutečnosti má především vyslat poselství, že na Amazonu naleznete celou škálu věcí na prodej – od A do Z – přesně jak ukazuje právě šipka pod logem, která směřuje od písmene „a“ do „z“.
FedEx
Americká společnost FedEx se zabývá kurýrními a logistickými službami. V České republice působí již od roku 1991, a pokud jste její služby dosud nevyužili, mohli jste ji spatřit alespoň ve filmu Trosečník z roku 2000 s Tomem Hanksem v hlavní roli. Na první pohled se zdá, že se jedná o obyčejný název společnosti. Když se však na logo podíváte znovu a prohlídnete si prostor mezi písmeny E a X, objevíte šipku směřující dopředu, která značí rychlé a přesné doručení.
Toblerone
Ačkoliv se s klasickým logem Toblerone budeme muset postupně rozloučit, stále je ještě k dostání původní obal čokolády, která byla vyráběna dřív výhradně ve Švýcarsku. Díky tomu směla být v logu hora Matterhorn, která patří mezi symboly Švýcarska, které smí být použity pouze na výrobky vyrobeny na území této země. Vzhledem k tomu, že se výroba přesunula na Slovensko, tak hora z obalu mizí a je nahrazována univerzálním symbolem hory. V původním logu se však skrýval kromě hory ještě jeden symbol. Pokud jste si Matterhorn prohlídli pořádně, možná jste si všimli medvěda, který je oficiálním symbolem švýcarského města Bern, původního domova této čokolády.
Wikipedie
Wikipedie funguje na internetu jako obrovský zdroj informací. Existuje důvod, proč je její logo neúplné. Důvodem je právě „neúplná povaha“ poslání společnosti být informačním portálem, což umocňuje fakt, že web je postavený na příspěvcích uživatelů a informace tak nikdy nejsou úplné a zdaleka ne vždy jsou relevantní.
LG
Společnost LG Group používá logo, které na první pohled vypadá jako emotikon. Když však nakloníte hlavu a prohlídnete si logo znova, možná v něm spatříte Pacmana – postavu z někdejší oblíbené arkádové hry, kterému jen horní patro úst sjelo o kousek níže.
Zdroj: Reader’s Digest