Hlavní obsah
Krása a fitness

Když máš jemné vlasy a hledáš dobrou kadeřnici: Příběh nekonečného putování po salonech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay (ArtTower)

Hledání dobré kadeřnice pro moje jemné vlasy se v mém životě stalo obrovskou výzvou. Připomíná mi to ono hledání jehly v kupce sena.

Článek

Jemné vlasy? Půjdeš na ježka. Tečka!

Když jsem byla větší dítě, máma mě nechávala stříhat na ježka s otřesnou ofinou. Abych snad mámino počínání pochopila, doplnila to výmluvným, pro mě neuspokojivým, komentářem: „Jemné vlasy přece nemůžou být dlouhé. Vždyť jsou tak rozlítané.“

Co vám budu povídat… Jako holka jsem chtěla mít krásné dlouhé vlasy jako většina mých spolužaček. Ne žádného ježka jako kluk, nota bene špatně ostříhaný. Tento účes jsem vždy obrečela, rodičům jsem to měla za zlé a už tehdy jsem si myslela, že hledání dokonalé kadeřnice je jako hledání jehly v kupce sena. Dodnes jsem tento negativní zážitek s otřesným ježkem na hlavě nedokázala vytěsnit. A dodnes také hledám kadeřnici, se kterou bych byla na sto procent spokojená a ke které bych se dlouhé roky vracela. Vždyť právě krásný účes a upravené vlasy nám mohou dodávat krásu a sebevědomí.

Příliš krátké, moc prostříhané, žlutý melír…

Pokoušela jsem se najít kadeřnici v různých salonech, taky jsem dávala na dobré reference, ale většinou jsem odcházela zklamaná. Buď mi vlasy ostříhali příliš na krátko nebo mi je prostříhali tak, že vypadaly ještě jemněji a opelichanější. Jednou se pro změnu nepodařila barva a místo platinového melíru jsem od kadeřnice odcházela s nažloutlými vlasy jako velikonoční kuřátko. Vždycky jsem doufala, že někde najdu dokonalou kadeřnici, která pro mě dokáže vytvořit účes, který bude vypadat dobře a bude snadný na údržbu.

Celý život trávím putováním od salonu k salonu a takřka po každé návštěvě odcházím s účesem, který mi na sebevědomí nepřidává a naopak mi připomíná, že příště budu muset jít zase o dům dál a doufat, že tentokrát to už vyjde.

Když vám skvělá kadeřnice odejde do řeznictví

Když už to jednou vypadalo nadějně a odcházela jsem opravdu nadšená, při dalším telefonátu do kadeřnictví s tím, že se objednám opět ke skvělé Sylvě, mi jiná kadeřnice sdělila, že Sylva už v salonu nepracuje a že aktuálně pracuje v řeznictví. Tomu se říká smůla a mrzí mě to dodnes.

Chyba na mé straně?

Někdy si říkám, že bych se měla smířit s tím, že prostě nemám ten správný tvar obličeje, nebo že nemám ty správné vlasy, které by vypadaly dobře s jakýmkoliv účesem.

Ale protože jsem se s tím zatím smířit nedokázala, hledání skvělé kadeřnice nevzdávám. Dál hledám kadeřnici, která mi dokáže vykouzlit dokonalý účes. Dokud se to nestane, budu se muset spokojit s tím, co mám, a doufat, že se mi někdy podaří najít ten neuvěřitelný klenot mezi kadeřnicemi.

Genetika? Dcera zdědila jemné vlasy po mně, ale na ježka nikdy nepůjde

Dnes mám už sedmiletou dceru, která má jemné vlasy jako já. Navíc rostou opravdu pomalu. Ačkoliv bych jí přála hustší vlasy, které rostou, jako by byly pohnojené, musíme se na to podívat z té lepší stránky. Naše vlasy jsou rychle suché, když jdeme například na bazén… Každopádně jí nikdy neudělám to, že bych ji nechala ostříhat na kluka.

Anketa

A co vy? Máte svou kadeřnici, se kterou jste dlouhodobě spokojené?
Ano
33,3 %
Ne
66,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1885 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz