Hlavní obsah

Nechávají po sobě binec. Zaráží mě, co nacházím ve zkušebních kabinkách

Foto: Epicwoman / DALL-E (ChatGPT)

Zkušební kabinka v obchodě s oblečením je místo, kde se ukazuje, jak moc ohleduplní k sobě lidé dokážou být.

Zkušební kabinky nejsou jen místem, kde si zkoušíme oblečení. Často v nich zůstává nepořádek, zapomenuté věci i zvláštní „vzkazy“, které o zákaznících leccos napoví.

Článek

Nečekaný pohled za závěsem kabinky

Šla jsem si jen zkusit kabát, který jsem měla vyhlédnutý už několik týdnů. Odsunula jsem závěs zkušební kabinky a v tu chvíli jsem přestala věřit vlastním očím. Prostor byl plný oblečení, jako by si ho někdo zkoušel a uprostřed módní přehlídky prostě odešel. Chvíli jsem tam stála v rozpacích a říkala si, proč po sobě lidé nechávají tolik věcí, které neodnesou zpátky. Přitom dnes už ve většině obchodů stačí oblečení odnést do prostoru před kabinkou, kde se odkládají věci, které nesedí. O zbytek se postarají prodavačky.

Poházené oblečení a zapomenuté věci

Rozhlížela jsem se kolem sebe. Všude byla pověšená i poházená trika, halenky, kalhoty, dokonce na zemi mezi rozházenými ramínky ležely kabelky. Nevěděla jsem, kam odložit kabáty, které jsem si chtěla vyzkoušet. Zkušební kabinka připomínala skladiště zapomenutého oblečení, která se nedala využít.

Byl v ní takový binec, že jsem se raději postavila do fronty a čekala, až se uvolní jiná. Po chvíli jsem se konečně dočkala a vyzkoušela oba kabáty, které jsem si vybrala. Jeden mi neseděl, tak jsem ho odnesla zpátky na stojan, druhý se stal mým novým přírůstkem do šatníku.

Nebylo to poprvé, co jsem se s takovým nešvarem setkala. Jindy jsem kromě neuklizené kabinky našla kelímek s nedopitou kávou, posmrkaný kapesník nebo zapomenutou sponku do vlasů.

Proč po sobě zákazníci neuklízí?

Když jsem po zaplacení odcházela z obchodu s nákupní taškou, přemýšlela jsem, proč po sobě někteří lidé nechávají nepořádek. Proč je těžké vrátit oblečení na ramínko a odnést ho na určené místo? Pokaždé, když to vidím, mě to znovu překvapí. Nakupování by přece mělo být příjemným zážitkem, a ne bojem o volnou a uklizenou kabinku.

Malá gesta dělají hodně

Každodenní návyky ukazují víc, než bychom čekali. Nejen to, jak nakupujeme, ale i to, jak se staráme o prostor, který sdílíme s ostatními. Pořádek ve zkušební kabince sice může vypadat jako bezvýznamná drobnost, ale právě v těchto maličkostech se ukazuje ohleduplnost, respekt a schopnost vidět svět i očima druhých.

Stejně jako si po sobě doma uklidíme hrnek nebo srovnáme boty v předsíni, můžeme po sobě i v obchodě nechat uklizenou kabinku. Ušetříme tím jednak práci prodavačkám, a pak také zpříjemníme den dalším zákazníkům, kteří po vás vešli za závěs do prostoru určeného ke zkoušení oblečení.

A co vy? Našli jste někdy ve zkušební kabince něco, co tam rozhodně nepatřilo?

Anketa

Máte s kabinkami v obchodech podobnou zkušenost?
Ano.
100 %
Ne.
0 %
Po nákupech oblečení nechodím, tak nevím.
0 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz