Hlavní obsah
Cestování

Na každé druhé dovolené neodtéká sprchový kout. Standard, nebo náhoda?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Epicwoman

Je to smutné, ale je to tak. Z naší zkušenosti jednoznačně. Na každé druhé dovolené neodtéká odpad ve sprše a občas se setkáme i s dalšími nešvary.

Článek

Je ráno, jsme na dovolené a díky tomu, že děti ještě spí, mám vzácnou chvilku sama pro sebe. Uvařila jsem si kávu a protože je venku krásně, svítí sluníčko, okolo voní les a je slyšet šumění řeky, využívám tuto chvilku ke své oblíbené činnosti.

Beru si papír, tužku a s kávou mám namířeno na slunnou terasu, kde se zamýšlím nad tím, proč na dovolených tak často neodtéká odpad ve sprše. Ačkoliv tento jev pozoruji už dlouho, dnes se o něm rozepíšu a zmíním další, byť méně časté nešvary na dovolených.

To je snad zlý sen

„No to snad ne! Další dovolená, na které neodtéká odpad ve sprše!“, říkala jsem si, když jsem se šla první den pobytu osprchovat.

Taky to znáte? Stojíte ve sprchovém koutě, chystáte se naředit příjemně teplou vodu, ale ani se nenadějete a už v ní stojíte po kotníky. Sprchu zastavíte, protože hrozí, že přeteče vanička sprchového koutu, která zrovna, jak na potvoru, není moc vysoká. Nu což, začnete hypnotizovat vodu očima, abyste snad urychlili odtok vody a až odteče, opět pustíte sprchu s vidinou, že si konečně naředíte onu vytouženou teplou vodu.

Když vám štěstí nepřeje a teplota vody nejde snadno regulovat, našte vás to. Možná to nakonec vzdáte, zatnete zuby a prostě se osprchujete studenou. Alespoň vychladnete a další den se třeba vydáte na nákup přípravku, který náš problém vyřeší.

Víte nad čím přemýšlím? Jestli je tento jev opravdu běžným nešvarem ubytovacích zařízení, nebo máme jen smůlu a prostě jde o náhodu.

Anketa

Setkáváte se na dovolených s neodtékající vodou ve sprše?
Ano.
71,4 %
Ne.
28,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 35 čtenářů.

Počet hvězdiček nehraje roli

Vůbec nezáleží na tom, zda jste vyrazili do luxusního hotelu, nebo do levnějšího penzionu. Zdá se, že majitele ubytovacích zařízení drobnost v podobě neodtékajícího odpadu absolutně netíží a je to vážně škoda. Ve většině případů je totiž vše ostatní naprosto perfektní a jen ztěží byste hledali, co vytknout.

Celkový dojem kazí jen ta skutečnost, že člověk, který se měl postarat o úklid koupelny, opomenul sprchový kout. Nejspíš ho vyčistil, ale odtok neřešil. Možná zrovna došel přípravek, který se používá na ucpaný odpad. Kdo ví?

Foto: Midjourney (generováno AI)

Každopádně, okolnosti mě vlastně vůbec nezajímají. Na dovolenou si jezdím odpočinout a tak trochu doufám, že nebudu vystavena nepříjemnostem tohoto rázu.

Přála bych si, aby úklidová služba řešila i takovou drobnost, jakou je neodtékající sprchový kout. Myslím si, že je to opravdu maličkost, kterou si má pohlídat člověk, který je zodpovědný za bezproblémový chod ubytování. Pobyt by byl hned příjemnější. Ačkoliv to není nic neřešitelného, zrovna na dovolené nákup přípravku na čištění odpadu prostě řešit nechcete. Já tedy rozhodně ne! Obzvlášť, bydlíte-li na samotě a do obchodu to máte daleko.

Další nešvary v ubytovacích zařízeních

Méně častými nešvary, se kterými jsme se v ubytovacích zařízeních za poslední roky setkali, je nedostatečný úklid, nefunkční lednice a pak také to, že paní uklízečka přišla ještě před naším domluveným odjezdem a rovnou se dala do práce.

Nedostatečný úklid: Na úklid nemám přehnané požadavky, nejsem konfliktní, ale čeho je moc, toho je příliš. Před 3 lety jsme si na týden pronajali krásný byt na Jižní Moravě. Domluvili jsme si příjezd na 14:00 hodin, ale majitel nám před 14:00 zatelefonoval s prosbou, zda bychom mohli přijet o půl hodinky později. Jeho žena prý uklízí o stošest a nestíhá. Neměli jsme s tím problém, majitel nám předal byt ve 14:30. Na první pohled jsme si nečistot nevšimli, ale když jsme byt po odchodu majitele prozkoumali detailněji, nestačili jsme se divit. Původně bílé ponožky byly celé černé, ve skříni nános prachu. Nezbývalo nic jiného než strávit odpoledne výživným úklidem. Nedostatečný úklid bývá naštěstí spíše výjimkou.

Nefunkční lednice: Je to neuvěřitelné, ale problém s lednicí jsme měli dva roky po sobě, ve dvou různých chalupách. Grilování nakoupeného masa jsme museli urychlit, jinak by se zkazilo. Máslo bylo rozteklé a obavu o nezávadnost jsme měli i u jiných potravin. Majitel v obou případech sjednal nápravu po 2 dnech a v tomto ohledu jsme zrovna měli asi opravdu jen smůlu. Stane se, snad máme na pár let vybráno a nefunkční lednice se nestane tradicí.

Úklid ještě před check-outem: Párkrát se nám dokonce stalo, že paní na úklid přišla ještě před domluveným odjezdem a rovnou vzala kyblík s hadrem a dala se do práce. Za mě docela nemístné a tohle se prostě nedělá. Je to jako by říkala: „No tak, už vypadněte.“

Přijde vám, že řeším blbosti? Já si to nemyslím. Přeci si pobyt platíme a za to očekáváme nějakou slušnou úroveň a chceme, aby vše fungovalo. Samozřejmě se může stát, že se něco pokazí na poslední chvíli. Naštěstí, až na ten odpad ve sprše, většinou vše funguje, jak má.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz