Hlavní obsah
Knihy a literatura

Světový den knihy a autorských práv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Významný den pro všechny vášnivé čtenáře.

Článek

Tento svátek se slaví pravidelně od roku 1995 na všech kontinentech ve více než 100 zemích světa.

Tento svátek knih se možná datuje již do roku 1926, kdy bývalo v Katalánsku zvykem na svatého Jiří darovat růži každému, kdo si tento den koupí knihu.

Jedná se pouze o místní zvyk v Katalánsku, který organizace UNESCO neuznala. Stanovila tento den podle data úmrtí Williama

Shakespeara. V tento den si má svět vzpomenout a vzdávat hold slavným spisovatelským velikánům.

Knihovny připravují pro čtenáře mnoho zajímavých akcí.

Knihkupectví pořádají besedy se čtenáři a například velké slevy.

Je to svátek literatury. Týká se autorů, nakladatelství, překladatelů knih, ilustrátorů knih, knihkupců a dalších osob, které se podílejí na tvorbě a prodeji knih.

Ve světový den knihy je dobré položit otázku- proč vlastně dnes lidé tolik nečtou knihy?

Protože se pořád za něčím honí, a hlavně tráví čas čučením do mobilu a vypisováním nesmyslů. Bez mobilu a připojení k internetu by mnoho lidí zkolabovalo a skončili by minimálně na práškách nebo v horším případě v kulatém pokoji, kde uvnitř chybí klika.

Již jsme i v této branži obohaceni různými vynálezy jako jsou audioknihy nebo e-knihy.

To není nic pro mne. Takovým věcem jsou nepřišla na chuť. Kniha musí vonět, musím si v ní listovat, a ne zmáčknout nějaký čudlík a poslouchat, jak mi někdo jiný čte knihu. To si můžu pustit rádio.

Já knihy miluji, jsou mojí součástí od mých 5 let, kdy jsem se naučila číst. Knih mám plný špajz a knihovny praskají ve švech.

Vše mám v přízemí svého domu, aby se mi nepropadl strop.

Psát něco o autorských právech asi nějak nechci. Podle mne autorská práva jsou porušována a zákon je děravý.

Je možná jasné, že mnoho věcí již bylo napsáno, nebo bylo již napsáno vše. Je těžké přijít na trh s něčím novým.

Poslední dobou jsem četla několik prakticky stejných knih, jejichž obsahem bylo to, že hlavní hrdince zemřela matka a ona našla v pozůstalosti její dopisy nebo deník. Z nich se dozvěděla, že matka měla románek s nějakým cizincem a vypravila se ho hledat. Ten cizinec byl vždy její biologický otec. Výpravy byly do Řecka nebo Itálie. Knihy pak popisují tamní obyvatelstvo, místní zvyky a to, že hlavní hrdinka tam najde lásku a již v dané zemi zůstane. Knihy jsou milé a všechny mně bavily.

V ČR vychází každý rok asi 18 000 knih. To číslo je vysoké na to, že počet obyvatel je 10 a půl milionu. Všichni nečtou, do tohoto počtu patří kojenci, lidé v LDN nebo cizinci. Když občas vidím výprodeje knih například za 9 Kč, tak se jedná o šílenost a úpadek kultury. Ale to já nezměním. Jen vždy levně nakoupím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám