Článek
Ve druhé sérii nám zůstaly hlavní postavy z té první. Tam jsme se seznámili s arogantním šéfem kriminálky Šerou (Ondřej Vetchý), který jako naprostý buran před vysokoškolskými studenty otevřeně opovrhuje psychologickými metodami stejně jako nesnesitelně submisivním docentem Stehlíkem (Ivan Trojan). Ten zase pro změnu není schopen jakékoliv obhajoby a působí jako uťápnutý podpantoflák. Možná proto také jako jediný dokáže vydržet spolupracovat s uřvanou fúrií, policistkou Fousovou (Tereza Ramba), které všichni ostatní nemohou přijít na jméno. Rozumím, že dnešní doba velí, aby ženské postavy byly silné a průbojné a ty mužské spíše citlivé, ale tady je to opravdu dovedeno až do extrému. Fousová má zřejmě být pod maskou arogantního fracka skvělá policistka, přesto jsem si jistá, že když byla v první sérii svázaná ve vrahově domě, spousta diváků si přála, aby se vrah nejdřív vypořádal s ní než s unesenou Ukrajinkou, a to pokud možno navždy. Policejní tým doplňují nerozlučná „dvojčata“, oblíbenci šéfa, kteří často působí až jako komická dvojice. Je až s podivem, kolik ne úplně sympatických až nesnesitelných postav se vejde do jediného seriálu, a to nepočítám vrahy.
Na rozdíl od první série zmizel ve druhé hlavní konflikt, který hýbal dějem, a to nenávist mezi docentem a šéfem kriminálky. Nyní policejní velitel již došel k prozření, že psychologické profilování vrahů není jen ztráta času a že pan docent Stehlík není jen trapný nekňuba a přítěž, ale že jeho závěry můžou vyšetřování i pomoct. Velitelova proměna v anděla je vysvětlena vážnými zdravotními problémy. No budiž. Aby to ale už nebyla jen selanka, situaci zachraňuje Fousová, kterou kromě docenta stále nemůže nikdo v okolí vystát. Její spotřeba žvýkaček je tak vysoká, že je zázrak, že neustále nesedí na záchodě (píšou to na každém obalu). Docent má naopak pro drzou policistku ještě větší slabost než pro svou vřelou a starostlivou ex, která po něm nepokrytě „jede“.
Nový případ začíná otázkou, jestli nedopadený sériový vrah z minulosti může po více než třiceti letech začít vraždit znovu anebo jsou to dvě různé osoby. V prvním díle se víceméně všichni shodují, že to stejný vrah být nemůže, protože tak dlouhá „profesní“ pauza by nedávala smysl. Bůhvíproč je nejdřív ani nenapadne možnost, že by roky mohl žít v jiné zemi. S tím, jak přibývá různých teorií a podezřelých, se daří postupně budovat napětí a děj dostává spád. Naštěstí. Není nic horšího než nudná detektivka. Plusové body navíc dávám za zajímavé vedlejší mužské postavy jako je milionář kritizující policii, samozvaný ochránce žen s dredy, který je nejspíš sám tyran a stalker nebo chlípný vysokoškolský profesor. A další plusové body za to, že nechybí humor (např. „Péčko jako přízemí“ nebo konstatování, že harašící profesor nejspíš nevyhraje cenu Zlatý Ámos). Ano, je to celkem zajímavý humor v režii věřícího katolíka.
Za mě určitě doporučuji nevynechat poslední díl, ve kterém se konečně dozvíme odpovědi na důležité otázky. Kdo je vrah anebo kdo jsou vrazi? Vrátí se docent ke své exmanželce? A zabije Fousovou nejdřív vrah nebo některý z jejích kolegů?