Hlavní obsah
Satira

Trestat bezdětné vyššími daněmi je nemorální. Měla bych lepší návrh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Kdyby tuhle myšlenku vyslovil někdo v hospodě u piva, dalo by se o tom diskutovat, ale když vzejde od politika, od člena vlády, tak to s člověkem zacloumá.

Článek

Podle mne vůbec neobstojí argument, že každý má povinnost dodat státu budoucí plátce daní, protože jinak nebude v blízké budoucnosti na důchody a na zdravotní péči. Kdo děti chce a může je mít, tak si je pořídí. Je ovšem spousta lidí, co prostě děti mít nemůže a podle mne jsou absencí potomků už potrestáni dost. Tak proč jim ještě přidávat a strefovat se do jejich citlivých míst?

Je spousta příčin, proč někdo děti mít nemůže, někdy je to genetická vada, jindy zdravotní problémy, nebo také líné spermie. Čeští muži na tom sice nejsou v pohyblivosti spermií špatně, ale jde o průměr. I těch líných je dost. Ano, ne všem se hemží tak dobře, jako nejmenovanému panu ministrovi, jehož spermie jsou zdatné sokolky, soudě podle počtu jeho potomků.

Návrh zapomíná na jednu podstatnou okolnost. A sice, že bezdětní lidé neodcházejí na rodičovské dovolené, nečerpají volno při nemocí dětí, nepobírají rodičovské a jiné dávky, takže jsou dobrými přispěvateli do státního rozpočtu a na své budoucí důchody si bohatě vydělají.

Ve svém návrhu pan ministr nepočítá ani s těmi, kteří sice svůj rod rozmnožují, ale přispívají pouze dalšími pobírateli sociálních dávek, a jelikož se podpory pro rodiny s dětmi stále zvyšují, dá se předpokládat, že se bude rodit i stále více těchto budoucích pravidelných návštěvníků úřadů práce.

Jistě, na pozadí tohoto nemorálního návrhu je vztyčený ukazováček našich současných politiků, kteří šílí z toho, jak přibývá počet seniorů, jak se prodlužuje jejich věk a tím i doba, kdy pobírají nebo budou pobírat starobní důchody. Je to taková současná politická kultura a senioři se pomalu začínají za své stáří stydět.

„Hele, Marie, já mám takový blbý pocit, že už víc jak dvacet let dostávám důchod, nemohla bys mi zjistit, kolik stojí ta eutanazie ve Švýcarsku?“ zeptala se mě kamarádka, které je přes osmdesát. Je ve skvělé duševní a fyzické kondici, tak jsem se tomu jen zasmála.

„Děláš si srandu, že?“

Ujistila mě, že to myslí naprosto vážně, a abych jí to zjistila. A tak jsem to zjistila. Eutanazie stojí maximálně 500 švýcarských franků, což je zhruba 8600 korun. A tak mám, milá vládo docela konstruktivní návrh. Vypravte mimořádné vlaky nebo autobusy do Švýcarska a místo bonusu nám tu eutanazii zaplaťte. Zbavíte se starostí a nebudete muset trestat nevinné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz