Hlavní obsah
Práce a vzdělání

K čemu jsou vlastně ty výroční zprávy?

Foto: Frantisek Zeman Z Algotechu

výročky, vedení firmy, hudba

Nikdy nevím, jestli má být Výroční zpráva seriózní nebo zábavné čtení. Vím, že má informovat, jak se té či oné společnosti daří. Co vím s jistotou, vystihuje jeden internetový mem: „Nestačí mít ajmek a ajfón, musíš aj robiť.“

Článek

Když každý rok sedím nad přípravou výroční zprávy, vždycky si kladu stejnou otázku: Má to být suchý, formální dokument? Nebo si můžeme dovolit i trochu lidskosti a upřímnosti? Popravdě – nejsem spisovatel. Ale jsem ředitel firmy, která se snaží něco dokázat, a to bych rád v té výročce vždycky na pár řádcích vystihl.

Výroční zprávy často připomínají reklamní letáky – všechno je perfektní, všechno šlape, lidi se usmívají, pozornost čtenáře upadá u moderních termínů jako „škálování“, „focus“, „inovace“… Jinak jsou ale všichni spokojení, všechno je růžové, budoucnost je naše.

Ale vážně, kolegové – čtete to? A věříte tomu?

My v Algotechu jsme si to nastavili trochu jinak. Jasně, taky chceme ukázat výsledky, ale nemáme potřebu dělat z naší firmy umělý ideál. Růst bolí. Každý, kdo někdy vedl firmu, to ví. Každý nový zákazník je výhra, ale i závazek. Každý projekt znamená dřinu, kompromisy a někdy i chyby. Ano, i my občas něco pokazíme. A víte co? To je v pořádku. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

A přesto všechno – nebo právě proto – jsme na tom dobře. Rok 2024 byl pro Algotech skvělý. Obrat rekordní, EBITDA roste zdravým tempem, cash flow v plusu, značka se dostává víc do povědomí. Přispívá k tomu naše aktivita na sítích i náš podcast Na Grilu, který jsem si do svého tudůčka vložil jako moderátor a který má právem podtitul: „podcast o byznysu, technologiích a lidech“. Ale není to jen o marketingu. Máme o čem mluvit, protože za námi je práce, která má smysl.

Nesnažíme se zákazníky „jen“ udržet. Chceme je nadchnout. To je naše laťka. A i když ne vždy všechno klapne na první dobrou, rosteme a učíme se. Investujeme do lidí, do technologií (třeba AI), díváme se dopředu – třeba vstupem do MyCom Solutions jsme posílili naši pozici v IT bezpečnosti. A to není konec – další akvizice jsou v plánu.

Takže když se mě někdo ptá, k čemu vlastně ty výroční zprávy jsou – říkám: Je to takové zrcadlo. A to zrcadlo by mělo ukázat nejen nablýskané čelo firmy, ale i trochu potu na čele. Protože právě to je známka toho, že makáte, že vám na tom záleží.

A jestli někdo čeká, že všechno půjde bez chyb a konfliktů – tak ať si radši přečte pohádku. Ale jestli chceme stavět opravdovou firmu, kde mají lidi chuť makat a zákazníci důvod zůstat, pak víme, že výroční zpráva není o tom, co chceme slyšet, ale o tom, co opravdu stojí za to sdílet.

Díky, že jste dočetli až sem. A díky, že to společně táhneme dál.

Sledujte náš podcast Na Grilu, který je na Youtubu a Spotify a možná už i na Apple podcast. Sledujte můj a Algotech Linkedin a nebo si poslechněte moje písničky, když už budete mít práce plné zuby.

Franta Zeman
ředitel, kolega, a trochu taky vypravěč

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám