Článek
Za stejnou spotřebu vozíte ještě elektrický aparát, který vše prodražuje, spotřebu příliš nesníží, a nakonec ho ještě dobíjíte spalovacím motorem. Nejsem podnikatel, je mi padesát plus, takže poprvé a naposledy, mazlíka na doma, který by mě pohodlně dovozil snad až do důchodu. SUVka se mi nelíbí, a jako správná Češka jsem nejprve zauvažovala o Octavii. Ale když jsem zjistila cenu slušně vybavené benzínové oktávky, protočily se mi panenky, a nakonec jsem si vybrala Toyotu s čistě benzínovým, atmosférickým motorem. Končící model sedanu bratru za půl milionu. V dnešní době turb a hybridů žádný závodník, ale pohodlné, celkem velké auto se slušnou spotřebou pět litrů na dálku, sedm po městě. Asistentů tak akorát, menu jednoduché, jen musím víc kvedlat se šaltrpákou, což mi po třiceti letech řízení nedělá problém. A má jako sedan takový správně dámský kufr. U kombíků mě vždy iritovala velikost dveří, tady zmáčknete tlačítko a vyjedou šikovně nízké zadní dveře, na které při zavírání snadno dosáhnete. Za stejné peníze bych u Škodovky pořídila leda tak Scalu a to ještě v akci.
A v této souvislosti, premiér včera slavnostně v TV prezentoval, jak vyjednal tříletý odklad pokut, které uložila automobilkám za překročení celkových emisních limitů, jinými slovy za vyšší prodeje aut se spalovacím motorem. Chtěl prý pět let, ale to mu Brusel nepovolil. To by bylo fajn, až na to, že tentýž odklad měla Toyota jako světový koncern v Bruselu vyjednaný již začátkem letošního roku. Předpokládám, že evropští úředníci museli uplatnit stejný odklad pro všechny, jinak by čelili žalobě za nadržování domácím automobilkám. Takže pane Fialo, opět nic…