Článek
Pokračovalo to designem krabice. Ta si mě přitáhla k sobě a najednou stahuji pravidla. A sakra! No koukněte se na to.
Máte rádi recenze deskovek?
A teď koukejte. Ve hře se z vás stává šílený vědec, který pro své experimenty potřebuje smrtelníky. Není smrtelník jako smrtelník. Někteří se nedají jen tak bez boje. Ovšem nebudete s nimi bojovat sami. Na to máte své vlastní příšery.
Každý hráč začíná s 9 kartami, které zobrazují příšery. V každém kole si tajně jednu vyberete a tou se pokusíte smrtelníky odchytit. Hráči si po otočení karet vybírají svého smrtelníka podle síly a schopnosti vyložených příšer. Za chycené smrtelníky získáváte body a karty lokací. Cílem hry je získat co nejvíce bodů.
Příprava hry
Každý hráč si vybere barvu, vezme si odpovídající žeton střetu a oka a balíček příšer. Začínající hráč položí žeton střetu na vrchní část tzv. Střetoměru. Po směru hodinových ručiček přiloží další hráči své žetony. Žetony očí se na herním plánu položí na číslo 0. Během první hry jsou z balíčku odstraněny karty Demogorgonů.
Karty smrtelníků se nejprve rozdělí do příslušné sady podle ikony vpravo nahoře na kartě. Podle počtu hráčů si k základní sadě smrtelníků přidejte odpovídající počet z jedné nebo více dalších sad. Všechny tyto karty pak zamíchejte mezi základní smrtelníky.
Připravit se musí také balíček lokací. Karty závěrečných lokací zamíchejte a jednu položte na část herního plánu označenou jako lokace. Podle počtu hráčů vyberte 2 (při hře 2–3 hráčů) nebo 3 pomocníky (při hře 4–5 hráčů). Ty umístěte na právě umístěnou kartu závěrečné lokace. Dále zamíchejte karty běžných lokací a jednu z nich umístěte lícem dolů na vrch tohoto balíčku. Poté opět přidejte 2–3 pomocníky. Balíček lokací se dokončí umístěním další náhodné karty běžné lokace na vrch balíčku. Ta se položí lícem nahoru.
Všechny nepoužité balíčky příšer, žetony střetu, žetony očí, karty smrtelníků a lokací vraťte zpět do krabice. Nyní hra může začít.
Průběh hry
První krokem je odhalení smrtelníků. Odhaluje se jich tolik, kolik je hráčů ve hře. Poté si z ruky vyberete příšeru a položíte ji lícem dolů. V okamžiku, kdy to udělají všichni hráči, se vaše příšery odhalí a aktivují se ty, které mají v levém dolním rohu červený puntík. Ty aktivují své schopnosti v pořadí podle jejich síly od nejvyšší po nejnižší. Posledním krokem je chycení smrtelníků a aktivace příšer se dvěma červenými puntíky. Nyní si hráč s nejvyšší silou příšery vybere, kterého smrtelníka chytí jako prvního, a tak dále. Schopnosti příšer se dvěma puntíky se aktivují až po chycení smrtelníka.
Karty chycených smrtelníků i použitých příšer si nechejte viditelně před sebou. Slouží jako veřejně dostupná informace. Nyní z balíčku smrtelníků odhalte další karty podle počtu hráčů a hrajte stejným stylem. Můžete s samozřejmě vyzkoušet i složitější variantu, že karty budete mít před sebou uložené lícem dolů.
Konec kola a hry
Kolo končí, když by měl být odhalen pouze jeden smrtelník. Uprchlí smrtelníci se odkládají na odhazovací balíček, a pokud jde o pomocníka, vrací se do krabice.
Hráč, který má nejvíce ikon lokací na kartách smrtelníků, které chytil, vyhrává kartu lokace a její odměnu. V případě remízy rozhoduje o výhře Střetoměr. Vyhrává logicky ten, který se nachází na Střetoměru výše.
Body získáte za všechny smrtelníky a body z karty Zvířete, pokud ji máte v ruce. Po každém kole si také přičtěte body za chycené pomocníky. Žeton oka se posune na počítadle podle toho, kdo získal kolik bodů.
Nyní přichází na řadu příprava dalšího kola. Zamíchají se všichni odhození a chycení smrtelníci. Do balíčku se přidají 2–3 pomocníci (podle počtu hráčů), kteří se nachází navrchu balíčku lokací. Už se nemíchají ti pomocníci, kteří byli chyceni hráči nebo kteří uprchli.
Vezměte si do ruky všechny své karty příšer a začněte nové kolo.
Hra končí v okamžiku, kdy se vyhodnotí závěrečné třetí kolo. Vyhrává ten, kdo má největší počet bodů. I v tomto případě může dojít k remíze, pak by o výhře opět rozhodlo postavení hráčů na Střetoměru.