Článek
Letecká společnost AirBaltic oznámila, že pro Mistrovství světa v ledním hokeji, které se bude na jaře hrát v Praze a Ostravě, připraví 5, slovy pět, letů z Rigy na ostravské letiště. Jistě, nabídka je pravděpodobně primárně směřována na fanoušky hokeje z Lotyšska, ale pro ostravské letiště půjde o zajímavý provoz. Nejenže se zde letadla AirBaltic nevyskytují příliš často, takřka vůbec, ale také obecně nabídka pravidelných spojení není příliš košatá. Ale můžeme doufat, že se blýská na lepší časy.
Letos v létě se totiž počet pravidelných destinací rozšíří o 100 %! Takový růst umí snad jen ČSA, které vloni zavedením nové linky z Prahy do Madridu taktéž zdvojnásobili počet svých destinací, nebo když do flotily zařadily druhý Airbus A320 – v obou případech počty vzrostly z 1 na 2. Doslova růst biblických rozměrů, která aerolinka by za to dala. Každopádně zpět do Ostravy. Není zas tak naivní lince do Malagy, kterou od června spustí Ryanair, čímž mimochodem také zdvojnásobí jeho počet linek z Ostravy, přát hodně úspěchů a věřit v lepší zítřky. Jak je vidno na příkladu pardubického letiště, kde již několikátým rokem Ryanair provozuje linku do Alicante, sezónní linky do středomořských destinací z regionálních letišť mohou mít úspěch.
Před pár lety nebyla situace letiště v Ostravě nikterak růžová. Po odchodu ČSA, ztrátě linek do Milána a Dubaje zbyla letišti jen jediná linka do Londýna. Dnes, se i díky rozvoji nákladní přepravy letiště dostalo do zisku a počet pravidelných linek opět začíná růst. A nejen těch, také cestovní kanceláře nabízejí větší počet letů i destinací.
Tím by se dalo predikovat, že letiště v Ostravě přestane být černou dírou na peníze. Tak snad to tak vydrží i do budoucna. Jen jsem tedy zapomněl na nutnou několikamiliardovou opravu vzletové a přistávací dráhy.