Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Dny Marianne nikdy více. Většinu věcí jsem zakoupila za plnou cenu

Foto: Inspirace od tety

Stánek akce Dny Marianne v plzeňském obchodním centru. Lákadlo na slevy, které mnohdy nebyly tak výhodné, jak slibovala reklama.

Jsou slevy skutečně tak výhodné, jak prodejci slibují? Nebo jde zase o šikovný marketingový tah obchodních gigantů? Má zkušenost s Dny Marianne mluví za vše.

Článek

Dny Marianne jsou každoročně očekávanou slevovou akcí, která láká zákazníky na výrazné slevy až 60 % u mnoha obchodníků. Velkolepé marketingové sliby plní stránky časopisů i sociálních sítí, ale odpovídá realita skutečně těmto reklamním tvrzením? Letos jsem se znovu vydala prozkoumat, zda obchodní centra opravdu nabízejí výhodné slevy, nebo jde spíš o marketingový tah.

Loňská zkušenost mě měla varovat

Již loňský ročník ve mně zanechal rozpačité pocity. Přesto jsem se nechala zlákat i letos, protože jsem potřebovala doplnit šatník o nové kousky. S manželem jsme strategicky naplánovali návštěvu na večerní hodiny kolem šesté, abychom se vyhnuli největším davům, které tradičně zaplavují obchodní centra během dopoledne a odpoledne.

Realita za pozlátkem slev

Co jsme zjistili? Slevy skutečně existovaly, ale často na zboží, které by nás nezaujalo ani za zlomek běžné ceny. Najít kvalitní a atraktivní kousky, které by zároveň spadaly pod akci Dny Marianne, bylo překvapivě náročné. Něco málo se nakonec našlo, ale dalo to opravdu zabrat. Z pěti vybraných položek měla slevu spojenou s touto akcí pouze jediná.

Obchodní centra plná lidí, ale prázdná skutečných výhod

Obchodní centra byla navzdory pozdější hodině stále plná nakupujících. Mnozí z nich, podobně jako my, pravděpodobně zjistili, že propagované slevy se vztahují jen na omezený sortiment, často na zboží z předchozích sezón nebo méně populární kousky, které se obchodníkům nedaří prodat za standardní ceny. A tak jsme zaslechli nejedno nemilé překvapení nakupujících u pokladny, že se na jejich vybrané kousky sleva nevztahuje. Naštvání bylo velké a hlasité.

Jak skutečně ušetřit při slevových akcích?

Pro ty, kteří chtějí maximalizovat své úspory během podobných akcí, jako jsou Dny Marianne, mám několik doporučení:

  1. Připravte si seznam potřebných věcí předem - nenechte se unést impulzivními nákupy
  2. Ověřte běžné ceny - mnoho obchodů před akcí ceny navýší, aby slevy vypadaly výrazněji
  3. Přijďte v méně exponovaných časech - vyhnete se davům a budete mít více prostoru pro rozhodování
  4. Využijte další bonusy - jako cashback z platby kartou, věrnostní programy apod.
  5. Omrkněte i e-shopy - mají tam mnohdy lepší věci než v prodejnách

Stojí tahle akce za to?

Z naší zkušenosti lze říci, že Dny Marianne zdaleka nenabízejí takové výhody, jaké slibuje jejich marketing. Nebo jsme prostě zhýčkaní. Výběr nás moc neoslovil. Ačkoli jsme nakonec několik položek zakoupili a díky platbě kartou jsme získali alespoň minimální cashback, celkový dojem z akce byl spíše zklamáním.

Pro skutečně výhodné nákupy doporučuji spíše sledovat sezónní výprodeje, výprodeje na konci sezóny nebo akce menších obchodů, které často nabízejí autentičtější slevy bez marketingového humbuku.

Anketa

Jaká je vaše zkušenost s Dny Marianne?
Využívám je každý rok a vždy něco výhodně koupím.
0 %
Občas se tam něco najde, ale většinou mě to zklame.
50 %
Vyhýbám se tomu, slevy mi přijdou přehnané a výběr slabý.
33,3 %
Nikdy jsem se nezúčastnil/a, ale možná to zkusím
16,7 %
Celkem hlasovalo 6 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz