Hlavní obsah
Umění a zábava

Hrozí povodně, říkali. Začalo sněžit – to nečekali

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Foto: Unsplash

Sníh překvapil všechny, kromě horalů.

Když se blížil déšť, všichni byli připravení na to nejhorší – povodně, promočené ulice a zmatky. Jenže příroda měla jiné plány. Místo kapek přišel sníh, a to v září.

Článek

Vedrem spálená země, kde i korbel piva se nestačil orosit, se nyní zabarikádovala v domě. Lidé spatřili první mráček a hned se začala nakupovat hromada nových hraček. Co kdyby nuda na nás přišla a elektrika by nešla.

Všichni novináři se štěstím tetelí, že nejlepší článek o počasí vydají. A obyvatelé propadají panice, že vítr jim odnese slepice. Co nás čeká? Co nás nemine? To se dnes na každém portálu dozvíme.

Hlavně se zásobte potravinami, hlásá vláda. No, tahat se s tím, na to už jsem stará. Jsem ze staré školy, dám si na chleba trochu sádla se solí.

Vykliďte si zahrady a sklepy, řvou na mě moje tety. „Nemám tam nic,“ křičím zpátky. Neslyší mě, stojí až za vrátky.

A tak se lidé honí dál za deštivou předpovědí, že na horách sněží? To zatím nevědí. Místo potopy vane ledový vítr, a já zas nevím, kde nechala jsem svetr.

„Na Šumavě sněží? To přeci není normální v září.“Hlásají redaktoři ve zprávách, a já jsem na vahách. Vytáhnu si tedy gumačky nebo dle hlasatelů kozačky? Jsem z toho celá hin, vidím z dálky bílý dým. Že by začal soused už topit? Já se dneska musím opít.

Společnost se dělí na dva tábory, jedna ochlazení vítá a druhá balí příbory. Rychle nakoupit maso a schovat ho do mrazáku, hodí se koupit alespoň pár ptáků. Tu vykoupí se masa sklady, bankéřky pláčou: „Nikdo k nám nenosí vklady.“ Vláda lidem hlásá, ať nezůstane u vás doma prázdná kasa.

Zpráv o počasí bylo dost, pustím si něco na mobilu pro radost. V tu ránu přistane mi od pojišťovny varování, dnes to není na venkovní polehávání. A tak deku balím zpět do špajzu, vyhnu se dnes nočnímu rajzu.

Manžel mi volá: „Na silnici je to kalamita, zase někomu volají odtah.“ Zůstal někdo stát u řeky blízko, auto má pod vodou - teď je mu ouzko. Tak ani do auta radši neusednu, radši si dnes k televizi lehnu.

Zapnu si televizi a na obrazovce vyskočí mimořádné zpravodajství, třeba mi sdělí nějaké poselství. A tam slyším opět tu samou písničku, ať dnes hraju si jen na svém písečku.

Volám manželovi: „Vezmi radši i nějaké jídlo cestou zpátky.“ Víkend asi nebude krátký.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz