Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Jakmile dítě řekne, že chce Labubu, začne týden plný honiček a zábavy

Foto: Unsplash

Labubu si získává davy dětí i dospělých.

Pavel si myslel, že už zná všechny možné výzvy rodičovství. Ale nic ho nepřipravilo na okamžik, kdy jeho sedmiletá dcera Eliška objevila na internetu video o růžové hračce s velkými zuby jménem Labubu.

Článek

Všechno začalo nevinně. Eliška seděla s tabletem a najednou vykřikla: „Tati, já chci taky Labubu!“ Na obrazovce byla holčička rozbalující krabičku s růžovou figurkou. Video mělo miliony zhlédnutí a komentáře plné toho, jak to všichni nutně potřebují a chtějí.

Pavel si tehdy myslel, že to bude jednoduché. Jak těžké může být sehnat hračku?

První kroky do pekel

Google ho rychle vyvedl z omylu. Labubu není jen hračka, ale sběratelská figurka od Pop Mart prodávaná v mystery boxech. Nevíte do poslední chvilky, kterou postavičku dostanete, a právě to je problém. Všude vyprodáno nebo šílené ceny.

Pavel zjistil, že Labubu je globální fenomén. Na TikToku má hashtag miliardy zhlédnutí, influenceři rozbalují celé série, děti po tom šílí. A rodiče jako Pavel se vrhají do boje.

Expedice do reality

O víkendu Pavel prošel všechna hračkářství v centru. Výsledek? „Labubu? To je vyprodané už měsíce. Zkuste to někdy příště.“ V jednom obchodě mu prodavačka smutně řekla: „Vy už jste pátý otec tento týden.“

Online to bylo ještě horší. Facebookové skupiny plné lidí, kteří si vyměňují tipy, kde tyhle plyšáky naposledy viděli. A tak začal kolotoč nákupů na různých místech po Praze.

Zoufalství vrcholí

Ve čtvrtek Pavel udělal něco nepředstavitelného. Odešel z práce dřív a vyrazil do jedné tržnice na konci Prahy, protože někdo ve skupině napsal, že tam v obchodě ještě mají zásoby. Po pětihodinové cestě zjistil, že informace byla stará týden.

Mezitím mu přišla notifikace, že na jednom e-shopu se objevilo 50 kusů Labubu. Během pěti minut vyprodáno. Pavel chápal, že bojuje proti botům a profesionálním překupníkům.

Světlo na konci tunelu

Zlom nastal v zapadlé staré tržnici, jestli byla figurka pravá? To netušil, ale obal vypadal přesně tak, jak to viděl na internetu. Cena byla krásná, byl spokojený.

Pavel nikdy nezapomene na Eliščin výraz, když jí přinesl tu vysněnou krabičku. Byla šťastná přesně 15 minut. Pak si s Labubu chvíli hrála, vyfotila se pro Instagram a postavila ji na poličku. A on zabil několik dní pro chvilku potěšení.

Dnes už Pavel rozumí mechanismu virálních hraček

Sociální sítě dokážou z běžné figurky udělat objekt globální touhy. Děti vidí stovky videí denně, kde někdo rozbaluje nejroztomilejší věc na světě a chtějí to taky.

Labubu stále stojí na Eliščině poličce mezi jinými zapomenutými trendy. Pavel se na ni občas podívá a usměje se. Stála ho spoustu nervů, ale naučila ho něco důležitého: příští trendy bude ignorovat, dokud nevyhoří samy.

A když Eliška před týdnem objevila další virální hračku, Pavel jí klidně řekl: „Možná ti ji přinese Ježíšek na Vánoce.“ Zatím to funguje, neprosí ho každý den.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz