Hlavní obsah

Masáž, jakou nechcete zažít: Co se stane, když si jen přepočítáte pojištění auta online

Foto: Freepik

Otravné telefonáty, citové vydírání přes SMS i e-maily a neustálý tlak – tohle opravdu není férové jednání.

Nevěřila jsem klientům, co zažili po obyčejném přepočtu pojištění auta v online srovnávači. Zkusila jsem to sama – a přišla masáž. Volání, SMS, e-maily. Tohle není péče, ale nátlak. A cíl? Uzavřít smlouvu co nejrychleji.

Článek

Nikdy bych nevěřila, že společnost, která slibuje nejlevnější pojištění na trhu, může být tak otravná, jak se říká. Ale realita mě nemile překvapila.

Volali mi klidně i několikrát denně – brzo ráno, večer, o víkendu… Přitom jsem kdysi pracovala na zákaznické lince a vím, že před osmou ráno by se správně volat nemělo. Tady ale žádné hranice neplatí, hlavní je urvat kšeft.

Blokování nestačí

Masáž hovorů byla jedna věc. Když jsem zablokovala jejich číslo, začali volat z jiných. Neustále dokola. Nedovolají se? Okamžitě přijde „vyděračská“ SMS, jak vám strašně moc chtějí pomoct a že máte zavolat zpět co nejdříve. A když ani to nestačí, dorazí i e-mail. Co kdybyste tu SMS náhodou neviděli? Tahle masáž trvala celý rok.

Proč lidé podlehnou

Nechtěla jsem jim to brát, chtěla jsem vědět, jak na lidi tlačí. Ten nátlak je extrémní a není divu, že spousta lidí se nakonec nechá „lapit“ jen proto, aby měli klid. Před pár lety platilo pravidlo, že když se třikrát nedovoláte, číslo už nesmíte obtěžovat dál.

Tady je to úplně jinak a evidentně jim to nese – reklamy jsou všude a je snadné se nechat ovlivnit.

Cena není všechno

Bohužel ne vždy jsou služby tak dobré, jak se zdají. Je potřeba pečlivě kontrolovat krytí, připojištění i cenu. Často se jede hlavně na cenu, protože vědí, že spousta lidí se spokojí s tím nejlevnějším. Pak se ale diví, když například chybí pojištění skel a při škodě nastanou problémy.

Dobrý obchodník vám nabídne to, co opravdu potřebujete, dá vám čas si vše v klidu promyslet a teprve potom sjedná smlouvu. Rychlost je sice lákavá, ale může znamenat, že něco nebude přesně podle vašich představ.

Moje rada

Buďte obezřetní a nenechte se tlačit do rychlých rozhodnutí. Vždy si vše pečlivě prostudujte v klidu doma a nenechte si diktovat tempo. To je na místě jen tehdy, když vám opravdu hoří termín, jinak ne!

Klid a rozvaha jsou důležitější než pár ušetřených korun. Služba není jen o ceně, ale i o kvalitním servisu – což většinou zjistíme až ve chvíli, kdy se něco stane, ale tehdy to umíme ocenit.

PS: Kdyby nešlo o zvědavost, první hovor bych zvedla a jasně odmítla. Ale chtěla jsem vědět, jak daleko jsou ochotni zajít. Telefonní operátor mi například slíbí, že už nebudou volat, a přesto volají dál. Takže často ani odmítnutí nestačí a nátlak pokračuje.

A co vy? Také jste zažili nápor telefonních hovorů? Podělte se o své zkušenosti!

Anketa

Zažili jste někdy agresivní telemarketing při nabídkách pojištění nebo energií?
Ano, volají mi opakovaně i několikrát denně a v nevhodnou dobu.
0 %
Ano, ale volání jsou spíše občasná a ne tak intenzivní.
0 %
Ne.
0 %
Celkem hlasovalo 0 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz