Hlavní obsah
Seberozvoj

Suchý únor a bezcukrový březen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Suchý únor je v českých zemích značně zajímavá iniciativa, která vyzývá k tomu, aby se člověk na jeden měsíc vzdal veškerého alkoholu.

Článek

Letos jsem se rozhodla to taky zkusit, a to na dva měsíce, leden a únor. Vlastně jsem byla docela zklamaná. Žádná zvláštní výzva to nebyla, vlastně to vůbec nebylo těžké. Pozitivní je, že evidentně nemám problém s alkoholem.
Na březen jsem se rozhodla pro něco nového: co takhle měsíc bez cukru? Miluju sladké, takže to už nejspíš výzva bude. To se ukázalo hned první den, kdy jsem si kupovala v kavárně kávu a automaticky jsem si k tomu dala zákusek. Teprve při placení jsem si uvědomila, že bych vlastně neměla. No nic, přece ho nevyhodím, že jo? Jedno selhání nic neznamená, vzala jsem to jako známku toho, že si prostě musím dávat větší pozor.
Vzhledem k tomu, že je to moje vlastní iniciativa, moje jsou i pravidla této výzvy. Chci se úplně vyhnout bílému cukru, i tomu hnědému. Naopak nemám žádný problém se sladkým ovocem, třeba i sušeným. Tam ten cukr tak nějak patří, navíc jsou v tom nějaké ty vitamíny, takže když budu fakt mít velkou chuť na sladké, vyřeší to kousek ovoce.
Tyhle jednoměsíční výzvy jsou vlastně docela fajn. Dají se dodržet snáz, než třeba celoroční předsevzetí. Už jsem si takhle vyzkoušela měsíc jíst vegansky, tedy jenom jídlo z rostlin. Bylo to poučné, zjistila jsem, že to jde, a naučila jsem pár nových zdravých jídel. Úplně snadné to ale nebylo, dvakrát jsem selhala a úplně to vzdala, teprve napotřetí se mi to podařilo. No jo, zvyky jsou zakořeněné pořádně hluboko, dá to práci je změnit, i když je to jen dočasně.
Od svého bezcukrového března si slibuju, že se zbavím toho zvyku dávat si často různé zákusky a sladkosti. A že se naučím o trochu lépe jíst, protože když si nemůžu zaplácnout žaludek čokoládovou tyčinkou, tak musím myslet na to, abych se dobře - a i zdravě - najedla. Budu muset věnovat tomu jídlu o něco víc pozornosti. Mám velkou výhodu v tom, že umím vařit a dokážu i u kupovaného jídla posoudit, jestli je pro tělo dobré nebo je to spíš lákadlo pro smysly.
I když jsem hned první den „selhala“, tedy porušila svoje předsevzetí, jedu dál. Když totiž ten měsíc zvládnu, což věřím, že ano, tak to bude takové malé vítězství. Takový doklad toho, že mám jistou vůli a vytrvalost, což je mimořádně léčivé pro moje sebevědomí.
A co bude v dubnu? Nevím, ale tyhle měsíční výzvy mě baví, takže určitě zase něco vymyslím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz