Hlavní obsah
Názory a úvahy

Za rok volby, tak koho?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Za chvíli začne předvolební kampaň a národ, zase, bude sledovat házení špíny jeden na druhého.

Článek

Upřímně říkám, že parlamentní volby jsou jediné, které jsem nevynechal. Ovšem poslední výsledek mě nijak nepotěšil.

Usmívám se nad statistikami v televizi, kdy pravicové strany volí převážně vzdělaní lidé a my ostatní, co je nevolí, jsme v podstatě blbci. Média jsou mocný nástroj k ovlivňování názoru lidí. Prostě to zazní v televizi, tak to musí být pravda.

Poslední výsledek mi ovšem řekl, že v této zemi je možné všechno. Rovnou zmiňuji, že Babiše jsem nevolil, ovšem spojení stran do pětikoalice a po volbách opětovné roztržení, aby každá strana měla svůj poslanecký klub (za nemalé peníze) mi přijde jako obrovský volební podvod. Heslem bylo „Kdo nejde s námi, jde s Babišem“. Upřímně mě už unavuje obehraná písnička, kdy pan Babiš je čiré populistické zlo a jen s námi se budete mít dobře.

Ono to slovo „Populismus“ je v posledních letech čím dál skloňovanější. Samozřejmě ve spojení s panem Babišem, jak jinak. V průzkumech to ovšem vypadá, že kroky této vlády povedou k jejímu pádu.

Pan Fiala, vystupující v médiích jako samaritán, který nám chce zvyšováním daní pomoci, pan Stanjura, který seká obří státní schodky a tvrdí, jak nás ze zadlužení dostává, pan Jurečka, který se nás den co den snaží přesvědčit, že jít do důchodu v 68 letech je normální a nic jiného nám nezbývá, to mi přijde hodně populistické a jak je vidět v průzkumech, lidé to vidí podobně. Pane Jurečko, šlápněte na sociální dávky, kdy stát vyplácí miliardy pro lidi, kteří buď kšeftují s pronájmy bytů anebo se vyplácí lidem, kteří je vůbec nepotřebují a jen využívají náš slabý sociální systém. To by bylo na důchody peněz.

No, jsem zvědavý, kam se kampaň bude uchylovat, jestli ke lžím směřujícím k opačnému táboru anebo k nesplnitelným slibům, jako například, že naše vláda daně nezvýší.

Mě zajímá bezpečnost, zvyšování úrovně života, řešení bydlení pro mladé, a nejen pro ně, kdy čekáte na kopnutí do země i roky, migrace, zaměstnanost.

Tato vláda mě utvrdila v tom, koho volit nebudu, ale koho volit budu, to prozatím nevím. Chybí tady po vypadnutí ČSSD nějaká středolevicová strana pro střední třídu s jasným názorem.

Spousta lidí volí druhou stranu jen z toho důvodu, že nechtějí tu první, že jim vadí, a je to tak trochu na truc. Proto, až se budete snažit přesvědčit voliče, že vás mají volit, soustřeďte se na svůj program, a ne na házení špíny na druhou stranu, to je totiž cesta z parlamentu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám