Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jste lepší než konkurence? Pak musíte počítat s tím, že vás lidé pomluví

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Svou práci dělám roky a dělám ji moc ráda. Mám svobodu, o které se většině z nás ani nesní. Vím, jak funguje marketing i PR. Mám skvělé výsledky. Ale také jsem snadným cílem neúspěšných konkurentů.

Článek

Vánoce se kvapem blíží. Čím méně času do Vánoc zbývá, tím více marketingových kampaní startuje. Obojí jde ruku v ruce s tím, že získat v dnešním období skvělou spolupráci není vůbec snadné. Co se týká spoluprací na Instagramu, platí to dvojnásob. I proto méně úspěšní lidé spouští antikampaně. Proč, to je zřejmé. Bojí se výkonnější konkurence s výsledky, o kterých si mohou nechat jen zdát.

Je až s podivem, že se tyto praktiky objevují vždy před Vánocemi. Jindy v roce jsem se s tím nesetkala. Vždy se jedná o antikampaň jako přes kopírák. Domlouváte si spolupráci s menší společností a najednou se o sobě dozvíte informace, že vám zůstává rozum stát.

Naštěstí existuje jen málo lidí, kteří si na tomto jednání založili svůj business plán. Obvykle jsou to lidé, kterým se nedaří tak, jak by si přáli. Ale veřejně se chlubí tím, jak jim blog a sociální sítě vydělávají statisíce až miliony měsíčně.

Ano, opravdu existují lidé, kteří takové příjmy ze sociálních sítí mají. Ale je jich poskrovnu. Navíc nemají 10, 20 nebo 50 000 sledujících. Ale mají jich minimálně statisíce. A opravdu nezaložili svůj business na poskytování průměrných rad ostatním nebo na vydělávání na pofidérním burzovním programu.

Mít placené spolupráce na Instagramu je dnes snem spousty lidí. Je však načase si uvědomit, že takto Instagram nefunguje. Instagram vám neposkytne peníze za zhlédnutí příspěvku. A pokud nemáte statisíce sledujících, ani společnosti vám za příspěvek desetitisíce nezaplatí. Pokud chcete svobodně tvořit a opravdu vydělávat, není nic jednoduššího, než si založit blog na Médium, který spadá pod Seznam. Pokud máte zajímavá témata a kvalitní recenze, které lidi zajímají, pomocí reklamy u příspěvku si opravdu vyděláte. Ale chce to mít nápad a vědět, co chtějí lidé číst. Další výhodou této platformy je, že nepotřebujete statisíce sledujících. Kvalitně napsaný článek si totiž své čtenáře snadno najde. Jen jednu nevýhodu Médium má. Autor musí umět psát a ne se jen zesměšňovat na videích.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz