Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Proč nekupovat dřevěné puzzle na Temu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Beranová

Ilustrační obrázek

Kdo by neznal puzzle, oblíbené skládačky s nepřeberným množstvím motivů. V posledních letech se na český trh dostávají puzzle dřevěné. Na první pohled bývají krásné. Ale jak je to s jejich kvalitou?

Článek

Za poslední tři roky jsem složila mnoho dřevěných puzzle, vyrobených jak v Evropě, tak v Číně. Seskládala jsem i puzzle vyrobené v Číně, ale s certifikátem pro evropský trh. Byť se na první pohled zdá, že se puzzle nemohou lišit, opak je pravdou.

Puzzle pořízené v České republice evropské výroby

Tyto puzzle byly na pořízení nejdražší. Puzzle o velikosti A4 stály přes 800,- Kč. Byly krásně barevné, voňavé a byly zabalené v dřevěné krabičce. Dílky do sebe dokonale zapadaly a řez mezi dílky byl tak jemný, až se puzzle neroztahovaly a nevypadávaly. Tyhle puzzle se daly přetáhnout ze skládací podložky na místo určení a ani se nepohnuly.

Puzzle pořízené v České republice čínské výroby

Z českého e-shopu Stavebnice & puzzle jsem si pořídila troje dřevěné puzzle. Stály 450,-Kč ve formátu A3 a podle balení byly certifikované pro evropský trh. Tyto dřevěné puzzle už tak krásně nevoněly, ani nebyly zabalené v dřevěné krabičce. Ale co se týká dílků samotných, byly krásně barevné, v perfektním stavu a skvěle do sebe zapadaly. Řez neměly tak úzký, jako puzzle evropské, ale nebyl ani tak široký, jako měly puzzle pořízené na Temu. Navíc jsem v tomto obchodě našla motivy, které jinde nebyly k dostání a i formátem byly puzzle největší.

Puzzle pořízené na Temu

Pro porovnání jsem si pořídila puzzle na Temu. Všechny byly velikosti A5, neboť jiné nebyly v nabídce nebo se k nám nedaly doručit. První stály 173,- Kč a chyběl v nich dílek. Druhé stály 178,- Kč a byly polámané. Následně jsem si objednala ještě dvoje po necelých 200,- Kč a ty už byly v pořádku.

Co se týká barev, puzzle z Temu jsou srovnatelné s ostatními. Ale průřezy mezi dílky jsou větší, než je žádoucí. Puzzle se při přesunu povětšinou rozsypou. Další nevýhodou je, že puzzle bývají nekompletní nebo tak rozlámané, až jsou v hotovém obrázku díry.

Kdybych měla porovnat kvalitu a cenu, nejspokojenější jsem byla s dřevěnými puzzle z e-shopu Stavebnice & puzzle. Byť se jedná o výrobek z Číny, byly puzzle krásně barevné, cenově přijatelné a hezky se skládaly. Navíc výběr motivů byl opravdu široký a bylo možné vybrat si i různé velikosti výsledného obrázku.

Puzzle evropské výroby byly sice nejvoňavější a nejlépe zabalené, ale dát skoro 400,-Kč za vůni a za obal, který stejně nepotřebuji, mi přijde trošku moc. Ano, tyhle puzzle nejlépe držely u sebe. Ale pokud je chcete slepit, stejně jako jsem chtěla já, byla to mnohem horší práce, než při slepování puzzle z obchodu Stavebnice & puzzle.

Puzzle z Temu byly obrovským zklamáním. Často slýchám, že zboží z Temu je stejné kvality jako zboží vyrobené v Číně, ale po mých zkušenostech si začínám myslet, že tomu tak opravdu není. Zatím vše, co jsem si na Temu objednala a otestovala, bylo vždy mnohem horší kvality, než ten samý druh zboží, byť byl také vyrobený v Číně.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz