Hlavní obsah
Jídlo a pití

Kusy ledu, nevyšlehaná šlehačka, zmrzlina a káva jen na oko. To se ukrývá pod pojmem ledová káva

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Ledová káva v Bistru

Zmrzlinová okénka mne v krásném počasí nenechají v klidu. Občas sáhnu místo zmrzliny po ledové kávě. Většinou to bývá dobrá volba. Ale jak už to tak bývá, výjimky se najdou.

Článek

Negativní recenze píšu strašně nerada. Vždy se sama sebe ptám, zda byl můj zážitek až tak špatný, abych se o něj musela podělit v samostatném článku. Když pak kouknu na hodnocení druhých a vidím, že pod 5 hvězdiček místo nedostalo, musím se podělit i o svůj negativní zážitek. Vždyť jinak by má hodnocení nebyla objektivní. Obzvlášť, když většinu míst hodnotím kladně.

Občas se najdou tací, kteří si dohledají mé telefonní číslo a volají mi s tím, abych negativní hodnocení stáhla. Mnohdy nabízí hory doly, někdy vyhrožují. Ale mne to neobměkčí. Za své činy bychom měli nést odpovědnost. A co se týká restaurací, bister či okének se zmrzlinou, to platí dvojnásob.

Jak už asi tušíte, dnešní hodnocení bude negativní. Byť bylo místo čisté a obsluha milá, další pozitivum jsem nenašla. Za 99 Kč jsem si koupila kelímek odpadu, který v tomto malém okénku se zmrzlinou prezentují jako ledovou kávu s ledem a se zmrzlinou. Pod pojmem ledová káva se totiž skrývá něco úplně jiného, než v tomto bistru se zmrzlinovým okénkem prodávají.

Objem kelímku byl podle odhadu 0,4 litru. Tento kelímek byl naplněn velkými kusy ledu. Na led přišla troška zmrzliny, kterou doplnila ledová káva a vše zakončila špatně vyšlehaná šlehačka nějaký ten čas uchovaná v lednici. Za tento poklad jsem utratila 99 Kč a většinu jsem ho vyhodila.

Každý, kdo někdy připravoval ledovou kávu, ví, jak se ledová káva správně připravuje. Ví, že velké kusy ledu přímo z výrobníku do ledové kávy nepatří. A také ví, co se stane, když na led natočí zmrzlinu.

Zmrzlina na led nepatří. Jakmile se na led zmrzlina dostane, k ledu se přichytí. To už nejde ničím zachránit. Jen úplné rozpuštění ledu zmrzlinu uvolní. Co z toho vznikne za dobrotu, asi zmiňovat nemusím.

Jsem bohatší o další zkušenost, která mne stála 99 Kč. Bistro Jana Kosinová v Kralupech nad Vltavou už víckrát nenavštívím. Jediné, co mne mrzí, je, že jsem skoro všechno vyhodila. Plýtvání jídlem se mi příčí. Ale někdy to jinak nejde. Obzvlášť tehdy, když vám odpad prodá už samotný výrobce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz