Hlavní obsah
Cestování

Na vrchol Ostrý za nádhernými výhledy nejen do Bavorska

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Výhled do Bavorska z vrcholu Ostrý, CHKO Šumava

Ostrý je šumavská hora s nadmořskou výškou 1293 metrů v oblasti Královského hvozdu, jejíž vrcholové partie leží v Bavorsku, přibližně 10 metrů za hranicí s Českou republikou.

Článek

Na vrchol Ostrý vede několik cest, z české strany však pouze jedna jediná. Ideální je vydat se na vrchol z parkoviště v blízkých Hamrech, odkud nás čeká postupné stoupání nejdřív po zpevněné lesní cestě, následně po nádherné šumavské cestě pokryté kameny, která vede napříč přírodní památkou Královský hvozd.

Byť vrchol Ostrý nemá žádné nej, vystoupat na něj je skvělé rozhodnutí. Cesta z Hamrů vede nádhernou přírodou, podél Bílého potoka. Aby nám cesta rychleji utíkala, až do Královského hvozdu vede naučná stezka, která sděluje zajímavé informace o místech, kterými právě procházíme, i o místní floře a fauně.

Na vrcholu Ostrý najdeme vrcholový kříž, dřevěnou sochu fousatého dědečka a nechybí ani bouda, ve které se můžeme najíst a napít. U boudy je několik stolů, které i brzy dopoledne bývají obsazené. Ať se na Ostrý vydáte kdykoli, nikdy nemáte jistotu, že se vám tu podaří usadit.

Vrchol Ostrý je mezi turisty známý, ale exponovaným místem bych jej nenazvala. Potká se tu mnoho lidí, ale následně se všichni zase rozejdou. Ať už do Německa, nebo do Čech, že by vás čekala cesta ve štrůdlu, to se říct nedá.

Sama jsem vyrážela na vrchol Ostrý z hotelu Kollerhof. Byť jsem mohla jít pěšky, přejela jsem si do blízkých Hamrů a vyrazila z místního parkoviště, které je značené na mapě a v navigaci, ale na místě cedule oznamující parkoviště chybí. Z Hamrů jsem se vydala po modré turistické značce a za necelé dvě hodiny jsem byla na vrcholu. Nikam jsem nespěchala. Ještě jsem stihla posvačit na vyhlídkovém místě mimo turistickou trasu.

Za sebe musím říct, že cesta na vrchol Ostrý je větší zážitek než samotné zdolání vrcholu. Mne samotnou překvapilo, jak snadné je na tento vrchol vystoupat. Nejvíce se mi líbil úsek, kdy jsem šla po kamenité cestě přírodní památkou Královský hvozd, odkud se mi naskytly nádherné výhledy do okolí. Občas jsem cestou někoho potkala, ale nikdy jsem s nikým nešla. I cestou zpátky jsem šla sama. Tak málo lidí jsem v této lokalitě vůbec nečekala. O to větší zážitek pro mne tento výlet byl.

Až se na vrchol Ostrý vydáte, doporučuji zabalit si na cestu dostatek vody a svačinu. Cestou potkáte samoobslužný bar U Tetřeva, ve kterém si za 45 Kč můžete koupit pivo nebo limonádu. Platba probíhá do kasičky nebo přes QR kód. Pokud budete potřebovat vodu doplnit, zastavte se u Oslí studánky. Je to pár metrů od trasy, ale voda ve studánce je výborná a pramen silný. Doplnit vodu v této studánce je skvělá volba.

Pokud budete hledat ubytování v blízkosti vrcholu, doporučím vám hotel a penzion Kollerhof. Sama jsem byla v hotelu naprosto spokojená. Součástí hotelu je i restaurace, ve které můžete ochutnat zvěřinu z blízké honitby. Po náročném výstupu můžete zrelaxovat u nádherných výhledů do okolí, nebo můžete zajít na masáž.

Nejdůležitější radu jsem si samozřejmě nechala na konec. Až se na vrchol Ostrý vydáte, obujte si pevnou obuv s podrážkou vhodnou na chůzi po kamenech. Místy je cesta hůře schůdná a stoupat na vrchol v nesprávných botách je zbytečný hazard se zdravím. Byť zdolat vrchol zvládnou i děti je třeba pamatovat na to, že jdete přírodou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz