Hlavní obsah
Jídlo a pití

Restaurace, ve které nevaří, a smrad a zatuchlina se táhnou až za roh? I takové místo existuje

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Není snad nic lákavějšího po náročném dni, než teplá večeře. Najít restauraci na malém městě je mnohdy nadlidský výkon. A když už jí najdete, čekáte, že se dobře najíte. Ale co když vejdete do restaurace, ve které se nevaří?

Článek

Byť to zní sebevíc nepravděpodobně, i toto se může stát. Mne se právě toto stalo při návštěvě Uherského Brodu. Moc jsem se těšila na jídlo v místní vyhlášené restauraci. Bohužel jsem si ale pro návštěvu tohoto pěkného města vybrala den, kdy měla tato vyhlášená restaurace zavřeno.

V nohách jsem měla 20 km, ujeto skoro 400 km a hlad jsem měla takový, že bych se o něj mohla opřít. Centrum města jsem měla za zády. A před sebou ještě dlouhou cestu do penzionu. Čekala jsem, že od cesty nějakou restauraci potkám. Dokonce jsem byla rozhodnutá najíst se v první restauraci, která bude mít otevřeno.

Městem jsem ušla několik dalších kilometrů. Potkala jsem stánek s kebabem, potkala jsem rychlá občerstvení, opět s kebabem. Hladová jsem pokračovala dál. Skoro na konci města jsem už z dálky viděla nápis restaurace. V tu chvíli jsem byla snad nejšťastnější člověk na světě.

Jenže, jak už to tak bývá, nic netrvá věčně. Jen co jsem k restauraci došla, uhodil mne do nosu smrad a zatuchlina. Na pohled čistá zahrádka a nová fasáda byly pouhým pozlátkem jinak neudržované restaurace.

Z restaurace se linul smrad, jaký jsem necítila ani u největšího žižkovského pajzlu. Když jsem se přeci odvážila vstoupit, koukal na mne výčepní, který měl výraz nájemného vraha z plzeňských Borů. Mladá zanedbaná servírka na mne vyštěkla, co chci. Na mou otázku, že bych se chtěla najíst, vyštěkla, že nevaří.

S úsměvem jsem servírce poděkovala za její vstřícný přístup a než jsem se rozloučila, poděkovala jsem jí i za netradiční zážitek. Zeptala jsem se jí, co tedy jsou za restauraci, když nevaří, a než z ní vypadla jakákoli odpověď, otočila jsem se a odešla.

Když tak píši tyto řádky říkám si, že snad bylo i dobře, že v této restauraci nevaří. Ono už vejít dovnitř byl pro mne hrdinský čin. Ani si nechci představovat, z čeho bych jedla, kdyby v této smradlavé restauraci vařili. A ani nechci pomyslet, co by mi na talíři přinesli.

Nikdy jsem nebyla tak ráda, že jsou potraviny hned naproti. Gurmánský zážitek, na který jsem se těšila, se sice nekonal, ale něco k jídlu jsem nakonec přeci jen sehnala. Jak se tato restaurace nazývá, to vám nepovím. Ne proto, že bych nechtěla. Chtěla bych, a to moc. Ale jejího názvu jsem si nikde nevšimla.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz