Hlavní obsah
Sport

S kolobrndou napříč Českem: Ochrana je důležitá

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Ilustrační obrázek

Kdo jezdí na koloběžce, moc dobře ví, že se bez bezpečnostních prvků neobejde. Protože opatrnosti není nikdy dost, mám pro vás několik tipů, co byste měli na každou jízdu na sobě mít i bez čeho se obejdete.

Článek

Bez brýlí se neobejdete

Sportovní brýle jsou opravdu důležité a je jedno, kde jezdíte. V přírodě poletuje hmyz, ve městech a na cyklostezkách se práší. Správné brýle na koloběžku nechrání pouze váš zrak, ale i vás samotné.

Rukavice jsou prima věc

Sportovní rukavice jsou prima věc, i když je sama nepoužívám. Doporučuji je hlavně těm, kterým se hodně potí ruce nebo kdo má potřebu sahat na všechno možné. Rukavice nechrání pouze vaše ruce, ale ochrání i řídítka na koloběžce.

Přilbu a chrániče byste mít měli

Protože jsou chrániče a přilba trendy, musím doporučit i je. Sama nosím pouze brýle a tohle na mne neuvidíte. Ale stát se může cokoli a správné chrániče vás mohou zachránit.

Světlo a odrazky jen v silničním provozu

Světlo a odrazky jsou důležité pro jízdu za zhoršené viditelnosti. Co se týká odrazek, ty vám mohou pomoci i v případě ošklivého pádu. Sama jsem si pořizovala koloběžku výraznou, abych byla dobře vidět. Ale o pořízení odrazek i tak přemýšlím.

Pokud nemáte výraznou koloběžku, bez odrazek byste vyrážet neměli. Je úplně jedno, jestli na koloběžce jezdíte po cyklostezkách, městech nebo přírodou. Ať jste kdekoli, měli byste být vidět.

Vím, pro mnohé z vás jezdím nezodpovědně. Ale byla jsem vychovávána tak, abych se spoléhala sama na sebe. I díky tomu jezdím opatrně. O svém strachu z pádů raději ani nemluvím. Navíc jsem zjistila, že když mám na sobě chrániče, jsem méně opatrná. A to se mi nejednou vymstilo.

Nejsem z těch, kteří budou psát a doporučovat něco a sami budou dělat opak a tvářit se, že to tak není. Rozhodujme se podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a buďme k sobě přívětiví.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz