Článek
Tento soutěžní večer se nesl v duchu souboje, nejen o postup tanečních párů, ale souboj se odehrál i mezi tanečními týmy choreografií scény z muzikálu West Side Story. Tímto tancem tanečníci navázali na předchozí soutěžní večer, který navodil diváky do atmosféry muzikálů.
Muzikál je obtížný obor, ve kterém musí protagonista zvládnout velmi dobře tři umělecké složky, zpěv, herectví a tanec. V rozhovoru Terezy Kostkové s Oskarem Hesem v pořadu Kolem dokola… jsme se dozvěděli, že je Oskar Hes obdivovatelem muzikálů, sám by si v něm ale účinkovat spíše zatím netroufl kvůli svému zpěvu.
Dokonalý otvírák - Jive Kateřiny Bartuněk Hrstkové a Oskara Hese
O dokonalý otvírák se postaral Oskar Hes s Kateřinou Bartuněk Hrstkovou. Předvedli skvělý jive plný energie, rytmiky, výborné techniky, perfektních kopů a naprosto synchronizovaných pohybů ještě okořeněný příběhem. Třešničkou na dortu byla závěrečná zvedačka Kateřiny. Jive na píseň Bruno Marse Runaway Baby byla v extra rychlém tempu. Jive je z latinsko-amerických tanců nejobtížnější na fyzičku a v soutěžích se schválně zařazuje až na konec, aby se ukázala fyzická zdatnost párů. Číslo bylo naprosto úžasné a Oskar Hes už poněkolikáté potvrdil svůj ohromný talent, který mu se mu zapsal do genů. Když k tomu ještě přidal píli a dřinu, výsledek jsme viděli. Samozřejmě patří k favoritům soutěže a podle mě má velikou šanci na vítězství tohoto ročníku. Já mám sice jinou favoritku, ale myslím si, že to vyhraje tento nadaný mladík a přeju mu to.
I porota se shodla na tom, že byl předveden fantastický výkon a padly poprvé v této řadě tři desítky, tedy bodové hodnocení 10,10,10, což je velká motivace do dalších kol.
Tango Martiny Ptáčkové a Dominika Vodičky
Dominik Vodička postavil krásnou choreografii, která Martině Ptáčkové dobře sedla. Bylo vidět, že si tanec, respektive jeho charakter a výraz Martina užívá a všímavý divák postřehl jakési zlepšení. Přeci jenom, když porovnáme její povolání s ostatními, tak herci a zpěváci mají výhodu v tom, že se rychleji vcítí do té či oné „role“ v tanci a už nějakou pohybovou průpravou prošli například na konzervatoři. Martina Ptáčková je bojovnice a v tangu jí tato role byla blízká.
Tatiana Drexler pochválila točky, ve kterých je Martina již stabilnější. Samozřejmě v technice a v postavení je ještě mnoho co zlepšovat, ale Martina se nevzdává.
Tento pár si od poroty vytančil 8,8,8 bodů.
Pohádkový valčík Lucie Vondráčkové a Lukáše Bartuňka
Lucie Vondráčková s Lukášem Bartuňkem zatančili nádherný pohádkový valčík, ve kterém byl zakomponován příběh, tanec, symbolika. Lucka zde využila svých hereckých schopností, když se stylizovala do sochy, pak krásně zatancovala s technickými požadavky tohoto tance, pustila se do krásných toček i zvedaček. Pěknou symbolikou přenesla do sálu vzpomínku na vynikající českou zpěvačku Ivetu Bartošovou s písní: Málo mě zná. Valčík měl pohádkový něžný náboj a Lucie Vondráčková tančila krásně s lehkostí, skoro jako víla.
Porota velmi ocenila jejich valčík jak po technické, tak po rytmické a hudební stránce. Vše se spojilo ještě s příběhem. Tatiana Drexler byla nadšená a jsem ráda, že to náležitě ocenila.
Bodové hodnocení: 9,10,9
Jive Jany Paulové a Robina Ondráčka
Jive Jany Paulové a Robina Ondráčka byl energický, tedy energie sršela hlavně od profesionálního tanečníka. Janu Paulovou musíme pochválit, že se nebojí toček a několikero zvedaček. Nicméně jive je tak obtížný na rychlost, svižnost a temperament, že z toho u Jany Paulové zas tak moc vidět nebylo. Nicméně radost z pohybu, což v letošní řadě je leitmotiv - radost, tak ta z Jany vyzařovala. Robin to odtancoval téměř za oba.
Od poroty tento pár získal 7,6,7 bodů.
Valčík Marty Dancingerové a Martina Prágra
Marta Dancingerová v některém z rozhovorů zmínila, že účast ve StarDance je její splněný sen a že si vždycky moc přála v tomto pořadu tančit. Je to na jejích výkonech vidět, že do každého tance jde s ohromným nadšením a snaží se všechny detaily v pohybech dotáhnout do konce. V tomto valčíku bych asi nejvíce ocenila točky a zvedačky. Kdo si myslí, že zvedačka je obtížná jenom pro tanečníka, který musí svoji tanečnici udržet ve výšce, tak se mýlí. Samozřejmě to je obtížné, ale tanečnice musí být naprosto zpevněná a mít zpevněné držení, jinak ji zkrátka neudrží ani někdo, kdo má velkou sílu. Můžeme si vzpomenout na minulou řadu StarDance, kde svými zvedačkami oslňoval pár Kateřina Bartuněk Hrstková a Vavřinec Hradilek.
Na valčík Marty a Martina se krásně dívalo, pár pěkně plul v prostoru po parketu.
Tatiana Drexler ocenila hladké přechody mezi figurami, Jan Tománek muzikálnost a Richard Genzer práci Martina Prágra. Tento pár si vytancoval od poroty: 9,9,9 bodů.
Jive Terezy Pruckové a Patrika Hartla
Tentokrát se Patrik Hartl držel secvičené choreografie a nejen porota to ocenila. Jive je velmi náročný na fyzický výkon, nicméně Patrik Hartl byl v tomto svižném tempu jako ryba ve vodě a ustál to i rytmicky. Čišelo z něj nadšení z tance. Opět musíme pochválit práci tanečnice Terezy Pruckové.
Porota ocenila také provedení jivu, odpružení i základní krok tohoto tance.
Hodnocení od poroty: 8,8,8, bodů.
Pak následoval souboj týmů z muzikálu West Side Story na píseň Amerika, tým měl za úkol vnést na scénu tu správnou náladu. Pojetí bylo nápadité, taneční prvky náročné. I když zde soutěžily týmy mezi sebou, mně se nejvíc líbilo podání Lucie Vondráčkové a Oskara Hese z řady neprofesionálních tanečníků.
Tak se těším na další večer StarDance
Zdroje:
Text zpracován na základě zhlédnutí 6.soutěžního večera 13. řady StarDance