Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Nechci mít děti, ale manžel to ještě neví. Bála jsem se to říct před svatbou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Markéta byla mladá žena, za kterou se otočil snad každý muž. Není divu, že její manžel Adam poklekl už na její osmnácté narozeniny! Brali se o dva roky později a zdají se být ideální. Jenže Markéta má tajemství, o kterém Adam zatím ještě nic neví.

Článek

Ve svých 27 letech jsem si uvědomila, že nechci mít děti. Vždy jsem se cítila jinak než ostatní a tohle rozhodnutí mě v tom ještě více odlišovalo od většiny. V naší společnosti je mateřství často považováno za vrchol ženské existence, takže jsem se bála, že moje rozhodnutí bude nepochopeno a někdy i odsouzeno. Věděly to akorát kamarádky, ty nejlepší. Manželovi jsem se to říct bála.

Ani přátelé moje rozhodnutí nechápali

Přátelé se mě často ptali: „Proč si nechceš založit rodinu?“ nebo „Nepremýšlela jsi o tom, že budeš později litovat?“ Ale já jsem stála pevně za svým rozhodnutím. Nikdy jsem necítila touhu po mateřství a věděla jsem, že by mít dítě jen proto, že je to „normální“, by nebylo správné.

Místo toho jsem si užívala svou nezávislost, cestování a práci, kterou jsem milovala. Věděla jsem, že svojí cestu naplňuji jinak a že rozhodnutí nemít děti je pro mě to pravé. Ale jak to jen řeknu manželovi? Adam byl ze šesti dětí. Nemít dítě nebo snad mít jedináčka, to bylo pro něj absolutně nepřijatelné. Když jsme se ve dvaceti brali, tak chtěl velkou rodinu a mě to vlastně přišlo jako skvělý nápad. Netušila jsem, že někde uvnitř po dětech vlastně vůbec netoužím, myslela jsem, že to tak má být.

Musím najít odvahu

Dlouho jsem přemýšlela, jak Adamovi sdělit svoje rozhodnutí. Vždycky jsem měla obavy, že se jeho reakce nebude shodovat s tím, co si přeju. Abychom spolu zůstali, abychom procestovali svět.

Třásla jsem se pokaždé, když jsem si představila jeho zklamání. Ačkoli zatím nemám odvahu mu to říct, jsem si jistá, že jeho reakce nebude příznivá. Vyčte mi, že kvůli mě ztratil skoro 10 let života? Že už mohl být někde jinde? Opustí mě, zůstanu sama? Obávám se, že to může ohrozit náš vztah a přivede nás na rozcestí, které by mohlo vést k rozpadu našeho manželství. A tak pokračuji v tichém váhání, s nejistotou v srdci a otázkami, co dál…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Markétou M.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz