Hlavní obsah
Názory a úvahy

Okrádají nás lékaři? U gynekologa platím roční poplatky i těhotenský program

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Nedávno se v televizi objevila reportáž o poplatcích, které lékaři vyžadují od pacientů. To, o čem se dlouho šušká, konečně dostává jméno. Zakážou zákonodárci, aby se pacienti nechali dobrovolně okrádat?

Článek

Když jsem se přestěhovala do jiného města, sháněla jsem gynekologa jen velmi těžko. Nakonec se na mě usmálo štěstí. Šla jsem na první prohlídku, nahlásila jsem potřebné údaje. „Budete platit kartou?“ ptá se mě sestřička při odchodu. „Já sem pojištěná,“ odpovídám automaticky. „Myslím roční poplatek.“

Chcete být zlatá Lady?

Snažila jsem se zjistit, co je v tom ročním poplatku zahrnuto. Bylo mi řečeno, že mi budou formou SMS připomínat termíny, umožní mi na webových stránkách nahlédnout do výsledků vyšetření a odběrů - a mohu také kdykoliv změnit termín. Standardní cena byla 499 Kč ročně, pokud bych chtěla „Gold Lady Card“, je to 2 499 Kč.

Ve zlatém programu je pak zahrnutý příplatek za objednání mimo ordinační dobu, víkendová pohotovost a další.

Toužila jsem tou dobou po dítěti, a tak jsem si říkala, že proč ne. Alespoň budu mít opravdu kvalitního gynekologa. Ani jsem nepřemýšlela nad tím, jestli po mě chce něco, na co má ze zákona nárok.

Jak vyděsit prvorodičku

Jenže… Když jsem otěhotněla, bylo mi řečeno, že si musím zaplatit „těhotenský program“. „Já ale platím roční členství,“ namítala jsem. Opět mi sestřička vysvětlila, že je to nutnost, protože takhle mi pan doktor udělá ultrazvuk každou návštěvu a mohu k tomu dostat i fotku! Pojišťovna prý tak časté ultrazvuky nehradí. Pokud chci zajistit bezpečí svému dítěti, neměla bych váhat. Byly to skoro tři tisíce.

Pokud bych chtěla 4D ultrazvuk (myslím, že to bylo 4D), je cena už skoro šest tisíc. Zaplatit je to nutné, jinak mi nebude poskytována péče během těhotenství, a pokud ano, jen v rámci základních vyšetření. Vyděsila jsem se, že můžu ohrozit své dítě a vytáhla peněženku. Když jsem to pak porovnávala s kamarádkami, které u jiných lékařů neplatily nic, nedostala jsem navíc nic speciálního.

Platíte také u lékaře roční členství nebo nějaké speciální programy? Okrádají lékaři své pacienty? Nebo jen nejsou schopni ufinancovat své ordinace z plnění zdravotních pojišťoven a hrazených nadstandardních úkonů? Stává se ze zdraví stále větší byznys pro vystrašené?

Zdroj: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Gynekologové

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz