Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Partner mi při hádce ublížil. Na jeho omluvách jsem se stala závislá, přiznává Markéta (29)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (premium license)

Markéta a Jakub byli na první pohled ideální pár. Měli všechno. Luxusní byt, dobrou práci. Jenže za zavřenými dveřmi se dělo něco, o čem nemělo jejich blízké okolí ani tušení.

Článek

Často jsme se doma hádali. Byly to hádky ostré, vulgární a plné křiku. Sousedi museli mít radost, říkala jsem si občas. Jenže, kdykoliv se objevila sebemenší věc, startovala jsem a začínala křičet. Trvalo pár let, než do mě poprvé strčil. Ale už tehdy jsem tušila, že není něco v pořádku. Takhle přeci nemají vztahy vypadat. Nebo ano?

Jiná realita

Časem jsem si vlastně zvykla na to, co mezi sebou máme. Začalo mi to připadat normální. Ty hádky, křik, strkání do sebe. Nikomu jsem to neříkala, protože jsem si v hlavě vytvořila příběh, kterému přeci nikdo neuvěří. Ta velká láska, která je zkoušená osudem hádkami a bolestí… Jako Romeo a Julie. Skoro.

Protože jsem to nikomu neříkala, nikdo mi také nemohl připomenout, že to, co zažívám, není normální. Že je to toxický vztah, který není zdravý - a to ani pro jednoho z nás. Když jsem dostala první facku, čekala jsem omluvu. A přišla. Byla dojemná, romantická, plná sladkých slov. Naučila jsem se, že po ráně přijde to, co od něj normálně nedostávám. Toužila jsem po těch slovech, které říkal jen tehdy, kdy mi ublížil. Začínala jsem se chovat jako blázen.

Síla odejít? Ta mi chyběla

Zůstala jsem v tom osm let. Modřiny jsem se naučila skrývat, jeho chyby omlouvat. Za své se bičovat a smířit se s tím, že je to skutečně jenom má vina. Nebyla jsem hloupá, snad ani naivní. Zamilovaná, to možná trochu. Ale především jsem toužila po náklonnosti, která přicházela jen po bolesti. Zkrátka jsem si zvykla - zní to zvláštně?

Stala jsem se závislou na celém tom procesu, který u nás doma vznikal. Ty omluvy, sladká slova. Dodnes nevím, jestli je vůbec myslel vážně. K tomu, abych odešla, mi pomohla až nová láska. Přišla náhle, nečekaně. Našla jsem štěstí v osobě, za kterou bych se dřív možná ani neotočila. Muž, který nebyl ani zdaleka mým vysněným, co se vzhledu týče. A přece…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavní aktérkou Markétou J.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz