Hlavní obsah
Zdraví

Zákulisí pražských porodnic? Dostala jsem léky, které jsem při odchodu musela koupit a vrátit

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Adéla B. (24) nedávno rodila v jedné z největších pražských porodnic, na kterou jsou samá slova chvály. I ona byla spokojená, ale nepochopila jednu záležitost, která se na oddělení odehrála. Vážně je tohle normální? A jaký to má smysl?

Článek

Když jsem nastupovala do porodnice, věděla jsem, že nebudu kojit. Za prvé jsem k tomu nikdy nenašla vztah, ale za druhé mi to už u prvního syna nešlo. Už na porodním boxu jsem tak odmítla přiložení na prso a hlásila, že kojit nebudu.

Věděla jsem, že nebudu kojit

Překvapivě to nikoho nevzrušovalo, jen kývli, že zajistí dokrm. Nechápu sice, proč si v takovém případě, kdy vím, že dítě bude na umělém mléku, nemůžu přinést vlastní nebo vzít lahvičky, cokoliv - ale to je věc druhá.

Naběhla za mnou tehdy krátce po porodu sestra z pediatrie a ujišťovala mě, že moje rozhodnutí respektují, měla by však jeden návrh. Ačkoliv se mi u prvního dítěte nepovedlo rozkojit, může se stát, že se mi přesto začne tvořit mléko a dostanu do prsou nepříjemný zánět. Navrhovala prášky na zastavení laktace, už nevím, jak se jmenovaly.

Podivný recept

Nadšeně jsem souhlasila, porod mi stačil, ještě zánět do toho. Přinesla mi je, vzala jsem si je a ona ještě dodává - že ale jako porodnice mi takové léky dát nesmí, tak abych počítala s tím, že až půjdu domů, musím tady skočit do lékárny a na recept, který oni mi vystaví, tyto prášky vyzvednout a přinést jim je zpátky. Takový recept totiž mohou vystavit až ve chvíli, kdy mě oficiálně pustí v nemocnici.

„To pak pošleme tatínkovi na mobil a on to vyzvedne, až si pro vás pojede,“ mrkla na mě. Víc jsem se neptala, protože jsem byla po porodu unavená. A víte co? Ono to tak vážně bylo. V den, kdy jsme se domluvili na odchodu, jsem nadiktovala číslo a partnerovi přišel e-recept, aby vyzvednul dané léky. Čekali jsem doplatek několik tisíc, protože proč by mi ty prášky jinak nedali normálně v porodnici? Ne, byly bez doplatku. Přinesl je, sestra si pro balení přispěchala a zavelila, že teď už tedy můžeme domů. Do teď nám to s partnerem leží v hlavě a absolutně nechápeme, co je to za systém. Proč to tahle je? Proč mi dají v porodnici léky, které pak musím vracet?

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Adélou B.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz