Článek
Najít lásku za pomocí kamer a reality show, to je sen několika účastníků, kteří odletěli na Kanárské ostrovy. A mezi nimi Domi Alagia, influencerka, která má statisícové čísla na TikToku i Instagramu, během pandemie se proslavila tanečky a povídáním si s fanoušky, nedávno se rozešla se svým partnerem Honzi Michálkem a údajně randila s Benem Cristovao, což ani jeden z nich nepotvrdil, ale uniklo jejich líbací video, takže máme vcelku jasno. Prý si do Love Islandu měla přijít zahojit zlomené srdce. Ale proč letos vsází Nova na influencery?
Kdo další míří do vily?
Zřejmě po vzoru Survivoru, kde se to celebritami jen hemží, vsází Nova na známé tváře. Je to dobrá volba, protože je vcelku jisté, že tím přitáhne k televizním obrazovkám jeho fanoušky. Jenže „obyčejní“ lidé mezi nimi pak nemají šanci. A to není všechno.
Jde si pro Domi její ex?
Na sociálních sítích se objevují zvěsti, že by měl dorazit i bývalý partner Domi, influencer Honzi Michálek. Další tvrdí, že takovou nabídku odmítl a zřejmě nemá zájem dělat z jejich vztahu show pro komerční televizi, kdo však přijde - takřka - s jistotou, je Yenni ze Survivoru. A to není zdaleka všechno, ačkoliv o dalších jménech bychom mohli jen spekulovat. Někteří jsou dokonce přesvědčení, že si pro Domi nedojde Michálek, ale Cristovao. Nebo oba, což by byl asi největší divácký úspěch široko daleko.
Pro má česká produkce vždy potřebu dělat ze show mediální prostor pro inluencery a vsází na to, že to jediné bude úspěšné? Když se do vily vrátila Natálie Kočendová v dalším roce, moc velký úspěch nesklidila.
Celebritami to začalo
Love Island je přitom show, která má svou dlouhou historii. I u nás už se vysílá několikátá série. Možná se inspirovali v začátcích. Soutěž Love Island vznikla totiž jako britská reality show, která měla svou první premiéru v roce 2005. Nicméně tato původní verze, vysílaná na ITV, byla spíše seznamovací soutěží celebrit a nesklidila takový úspěch, aby pokračovala více než dvě sezóny.
V roce 2015 se pořad dočkal nečekaného oživení ve zcela nové podobě a s novým konceptem. Moderní verze, tehdy opět vysílaná na ITV2, se stala naprostým fenoménem. Místo celebrit tentokrát soutěžili „obyčejní nezadaní lidé“, kteří byli umístěni do luxusní vily na Mallorce. Hlavní premisou show bylo spárování účastníků s cílem najít lásku, přičemž veřejnost měla možnost ovlivňovat průběh soutěže pomocí hlasování.
Popularita show se před lety zvýšila díky existenci sociálních sítí a možnosti diváků hlasovat o různých aspektech soutěže. Tento prvek interakce s publikem byl jedním z hlavních důvodů úspěchu nového formátu, a je možná také důvodem, proč Nova vsází na celebrity. Ví, že každý z nich má dnes natolik silné sociální sítě, že je to pro ně reklama v podstatě zadarmo.
Problémy náctiletých
Zatím jsou diváci rozpačití a odsuzují, že tam náctiletí lidé vypráví své životní zkušenosti, jako by měli za sebou tři životy. Používají tolik anglických výrazů, že pro obyčejného diváka je dost obtížné porozumět, naráží také na vztah s Cristovaem, o kterém tam prý Domi pořád nenápadně mluví.
Uvidíme, zda si tam najde ona či další tu pravou lásku. Zatím se zdá, že na televizních obrazovkách už nebude nikdy nikdo jiný, než hvězdy Instagramu…
Zdroj: autorský článek, Love Island, TV Nova, imbd.com