Článek
OVP, bod 5/
Plebiscit proti deficitu a proti válce, válkám
A tím se dostáváme i k otázce vyrovnané účetní bilance nejen pro zajištění důstojných a spravedlivých důchodů pracujících, již na odpočinku, na penzi.
Ideální řešení v případě nekompetentního a nezákonného obcházení, porušování Zákona o st. rozpočtu a minimálně nehospodárné nakládání se svěřenými prostředky. – rozpočtová kázeň a čistota, rovné postavení a vymahatelnost zákona, postižitelnost, odvolatelnost a nevolitelnost – u nejvyšších úředníků a funkcí, včetně premiéra a prezidenta– i nejmenovatelnost!
Asi by vůbec nebylo od věci, začít přemýšlet o protipožadavku, nejen výše penzí se týkající, ale i změny počátku nástupu do důchodu, tzn. brát jako vysoce legitimní požadavek občanů na snížení věkové hranice pro odchod do důchodu na úroveň 55 let, což je zhruba kompromisní střední hodnota rozdílu požadavků vládních úředníků a požadavkem, či spíše názorem, dnes již zavedeným územ korporátního protektorátu, že v 50ti letech je „lidský zdroj“ (obecně zavedený pojem v personalistice) morálně i fyzicky již tak zastaralý, vybitý a neobnovitelný, že není vhodné ho ani zaměstnávat, ani mu poskytovat nutnou humanitární péči a údržbu, hrazenou z veřejných prostředků, kam milý penzista celý život přispíval minimálně 50ti% svých celoživotních příjmů.
S ohledem na zřetele ekonomické, politické, demografické, sociální, a další, by toto - kompromisní dohoda o snížení věku odchodu do důchodu - mohl být výhodnější a RENTAbilnější, jednodušší a účelnější postup, než řešit nevhodnost předčasných důchodů jejich sankcionováním, efektivitu zaměstnatelnosti ohrožených skupin anebo plošné a hromadné - neúčelně drahé - experimentování s nepodmíněným příjmem. S potížemi určit klíč, komu tento příjem adresovat. Zde by to byly účelně vynaložené prostředky s péčí řádného hospodáře pro nejpotřebnější skupinu populace, se závislostí na péči státní správou.
Dodatečné danění a odvody nad „zaměstnavatelský odvod“ v tomto případě neuvažuji – opakující se tanečky vládních byrokratů kolem hrubé a superhrubé mzdy, jejich výpočtu a skladby a výše povinných odvodů.
Měnový systém funguje na principu spojených nádob. Množství oběživa je přísně regulováno a limitováno a tak vždy, když někde vzniká velký přebytek (na úkor druhých), na opačné straně vzniká velký nedostatek. Tzv. efekt rozevírajících se nůžek mezi chudobou a zbohatlictvím, dle pravidel ekonomického kanibalismu - co neurvu já, urve někdo jiný.
Jsou výdaje zbytné a nezbytné, dokážu si realisticky představit, že se naše zemička zcela jistě obejde bez státní finanční podpory stranických sekretariátů, neziskových organizací, viz, „oddělení státu od politických stran a jiných organizací“, analogicky – církevní odluka od státu (samozřejmě bez neoprávněných restitucí apod. náhrad), „spřátelených“ válčících států anebo nesmyslných nákupů 4 bojových letounů anebo osmi obrněných vozidel, a pod., pokud jsme z jedné strany sousedy Německa a celé EU, která těžce aspiruje na zřízení nadnárodní armády a tedy adekvátně i přiměřeně vysokém stupni jejího zbrojení, hrazeném z národních rozpočtů členů EU a z druhé strany, odmyslíme-li si území SR, Ruskou federací..
V konečném důsledku tak spíše slouží k podojení státního rozpočtu, než k samotné a snad i dostatečně účinné obraně vlasti.
Celý text na
https://www.petice.com/obansky_volebni_program_a_zakon#form
Pokračování: j) referendum proti válce