Článek
Máte naši kartu? Aplikaci?
Po tom, co člověk absolvuje turnus regály a vybere zboží, které se mu na základě poměru cena versus výkon zamlouvá, přijde k pokladně s obsluhou, popřípadě samoobslužné pokladně, kde je tázán, zdali má „věrnostní“ kartu, popřípadě aplikaci.
Vidno dvoje ceny
Věrnostní karta či aplikace přinesou úspory a někdy umožní shromažďovat body, například na „dárek“ v podobě „úžasné a skvělé litinové pánve jakože zcela zdarma“. Již v regálech nebylo pochyb o tom, že se vyplatí býti členem klubu, popřípadě stáhnout aplikaci. Jak je možné, že lze stejnou věc koupit někdy i o polovinu levněji?
Platba osobními údaji?
Rozhodnu-li se využít nižších cen, musím si být vědom toho, že poskytuji obchodníkovi údaje o tom, co, kdy, kde a v jakém množství nakupuji. Při opakovaném použití karty/aplikace sděluji frekvenci, pravidelnost nákupu. Pak už tolik nepřekvapí ony akce na mnou oblíbené zboží. Například sejde-li se nás, co milujeme másla s tukem nad požadovaných 82 procent, více.
Promiskuitní věrnostní karta/aplikace
Pominu-li tragédii toho, kolik například za potraviny musí lidé v Čechách platit, pak mě baví to, že zákazníci mají často větší množství karet, popřípadě aplikací. Dnes už nepřichází na přetřes tak často adjektivum „věrnostní“. Možná proto, že i obchodníci vědí, že lidé jsou věrni tolika obchodníkům a řetězcům, že tato cesta naprosto ztrácí smysl i pro ně. Zákazníci byli totiž dotlačeni k tomu býti promiskuitní, stali se lehkými děvami.
Promiskuitní zákazník - taky zákazník
Pevně věřím, že krom ponížení cen dojde i u obchodníků k tomu, že si uvědomí, jak nesmyslné je již dnes používání tzv. věrnostních karet i aplikací. Snad zvolí jinou cestu, která přitáhne klienty. A též by si samozřejmě mohlo více lidí na zodpovědných místech uvědomit, že „normální“ občan má mít finance na „běžné“ potraviny po celý měsíc. Ne, že si po výplatě tzv. vyhodí z kopýtka!