Článek
Celé řešení bylo založeno na myšlence vybudovat časově omezená stání ve všech kostelích, které se nachází poblíž náměstí svobody. Před zahájením realizace tohoto nového typu parkování v Brně si církev kladla pouze podmínku - že provoz kostelních parkovišť nesmí narušovat průběh bohoslužeb a dalších církevních služeb věřícím. Z části vybraných poplatků církev hodlá financovat opravy svých kostelů.
Samotné město se podílelo na pořízení parkovacích automatů a závor, které byly umístěny ve vchodech vybraných kostelů, a společně s diecézí na instalaci nových typů kostelních lavic, které umožňují ve stanovených časových intervalech jejich částečné složení a vytažení ke stropu kostela.
Projekt stál Brno necelou jednu miliardu korun. Parkovací kostely budou od prvního dubna nabízet plochu pro cca 500 osobních aut.
Není žádným překvapením, že je to právě Brno, které se stalo prvním evropským městem, které se může pochlubit tímto architektonickým účelovým řešením. Připomeňme si, že na jeho území vznikla řada výjimečných funkcionalistických staveb, za všechny jmenujme světově proslulou vilu Tugendhat od architekta Ludwiga Miese van der Rohe.

Nová parkovací místa vznikla i u kostela sv. Jakuba

Už vás dnes někdo nachytal? Že ještě ne? Tak - apríl !