Hlavní obsah

Výherní stírací los, nebo neexistující zajíc v pytli?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

Miliony lákají, ale co když je pověstný pytel prázdný?

Občas si v trafice koupím výherní stírací los. Asi nemám štěstí, ještě se mi nestalo, že bych vyhrál částku vyšší 1 000 Kč. Holt, důležité je mít štěstí v lásce.

Článek

Na druhou stranu jsem doposud ještě neslyšel o šťastlivci, který by vyhrál miliony uvedené na přední straně losu. Nebo rentu na příštích dvacet let, drahé auto, či luxusní dovolenou v exotické zemi. Jsem opravdu rád, když se mi alespoň vrátí vklad, který jsem vrazil do koupě losu. Tak třeba já vnímám svoji „výhru“, protože na drtivé většině mých losů jsou setřená čísla naprosto jalová.

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

Pro potřeby sepsání tohoto článku jsem koupil „výherní“ los

Už dlouho se nemohu zbavit jedné nehezky podezřívavé myšlenky. Co když mi vedoucí naší pošty nabízí s velkou dávkou urputnosti losy Černé perly nebo Zlaté rybky, přestože všechny hlavní výhry jsou už dávno rozebrány? Jak a kde se mohu dozvědět, zda už padly hlavní výhry? Protože pokud ano, jaký smysl má účastnit se takové loterie?

Podle jedné nejmenované velké loterijní společnosti se tuto informaci dozvědět nemohu: „Tato informace není veřejná po dobu platnosti emise. Padnutí a vyplacení hlavní výhry v losech se ověřuje zpětně, po ukončení prodeje během vyúčtování emise“

Bavil jsem se o tom letos v létě se svým sousedem u láhve dobrého moravského moku. Rozšafně mávl rukou a řekl: „nech bét. Ty losy, to je něco jako lístek do tomboly. Koupíš si lupeň, no a pak gómeš, jestli vyhraješ srnku, stavební kolečko, anebo velký kulový (původně volil jiné, nepublikovatelné slovo)“.

Marně jsem mu oponoval, že v tombole jsou případné výhry do poslední chvíle všem dobře na očích, a že způsob prodeje výherních losů - a hlavně šance na zisk hlavní výhry - spíše připomíná ono pověstné tahání zajíce z pytle, ve kterém už ale nemusí být. Stále nechápal. A tak jsem přitvrdil: „hele, je to totéž, jako kdyby ti na plese prodávali lístky do tomboly, a už v ní chyběly tři hlavní ceny. To by ti nevadilo? No řekni, fakt by sis chtěl kupovat takové lístky?“ Tentokrát můj argument zabral.

Bavme se ale o pocitech. Ty mé mi říkají, že prodej výherních losů je z velké části založen na „klamavé reklamě“ a možném „uvádění spotřebitelů v omyl“, na tom, že kupujete los a přitom nevíte, zda je ještě zajíc v pytli. Nejmenovaná velká loterijní společnost to vidí jinak, podle ní je nastavený systém v pořádku..

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

Bohužel, los se po setření čísel ukázal jako „nevýherní“

Nebudu soudit, kdo má pravdu, zda já nebo nejmenovaná společnost. To udělejte za mne vy, čtenáři tohoto článku.

Anketa

Komu byste dali za pravdu?
loterijní společnosti
0 %
autorovi článku
100 %
Celkem hlasovali 4 čtenáři.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz