Hlavní obsah
Hobby a volný čas

První letošní ohýnek aneb Jak jsme přežili vichr a napadení ještěrkou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří May

Jaro se konečně hlásí o slovo a s ním i ta neodolatelná touha vyrazit s partou kamarádů nebo rodinou do přírody a opéct si něco dobrého nad ohněm. Vůně špekáčků, praskání dřeva a ten nádherný pocit z pobytu venku. To je esence jara!

Článek

Teploty stoupají a to pro mě znamená jediné. Konečně můžu vytáhnout rodinu do přírody na opékání. Buřty, klobásy, burgery, slanina atd. Každý si může vybrat podle chuti. Koncem března jsme měli premiéru. Vítr nás sice málem odfoukl i s jídlem do vody, ale to nás neodradilo. Starý lom s jezírkem, tři druhy slaniny, bochník chleba, hořčice a kečup (ano, i ten jsem vzal na milost). Já a dva kluci. Tříletá princezna musela bohužel zůstat doma. Maminka se bála, že nastydne. No comment. Z dětí se pomalu stávají „sněhové vločky“, ale co, aspoň si užijeme oheň bez hysterického řevu, že slanina je moc horká a chleba nejí.

Oheň se brzy rozhořel a slanina začala pomalu prskat. Asi budu muset ty moje raubíře brzy zasvětit do tajů vaření. První kus slaniny spálili na uhel, další trhali zuby syrový a pak jim to všechno popadalo do ohně. Nakonec jsem maso raději opekl sám. Aspoň jsem měl jistotu, že se jim něco dostane do žaludku.

Mezitím se na nás zvědavě přišla podívat ještěrka. Syn, v duchu „společná zábava pro všechny“, se s ní podělil o kousek slaniny. Nevím, co ještěrky běžně obědvají, ale slanina to zjevně nebyla. Znechuceně se na ni podívala a s bleskovou rychlostí zmizela pod kamenem.

Foto: Jiří May

Zvědavá ještěrka

I přes drobné komplikace se náš výlet vydařil. Kluci si užili pobyt venku, ochutnali něco nového a já jsem si odpočinul od shonu všedních dnů. A co je nejdůležitější, konečně jsme se zbavili té zimní nudy!

P. S. Maminko, příště nám prosím půjč i ségru. Slibuji, že se o ni postaráme a nenastydne. A slaninu pro jistotu schováme před ještěrkami.

Co vlastně žerou ještěrky?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz