Hlavní obsah
Cestování

Zřícenina hradu Kynžvart. Spousta kytek, romantické prostředí a dcera kosmetička

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří May

Snažil jsem se dcerce dopřát trochu romantiky a dobrodružství na zřícenině hradu. Z celodenního výletu ocenila květiny a nakrájenou okurku.

Článek

Nedaleko Mariánských Lázní se nachází Lázně Kynžvart. Ráj pro lidi s plicním onemocněním. Zároveň jde o obec s bohatou historií a několika léčivými prameny. Mne však nezajímala ani jedna z těchto velkých předností. Chtěl jsem dcerce ukázat zříceninu hradu, která leží nad městem. Chodil jsem tam jako kluk tábořit a vodil jsem tam i její starší bratry. Hrad byl zarostlý stromy, večer tam strašidelně houkali noční dravci a sem tam se objevila světluška. Romantika z pohádky. Bohužel zapracoval kůrovec. Z hradu zmizely smrky, avšak nahradila je divukrásná luční květena.

Auto zaparkujte u místního obchodu na náměstí, kde nehrozí pokuta. Mimo jiné tam můžete nakoupit proviant na výšlap, který vás a vaše potomky čeká. Po žluté značce je to vlastně kousek, ale ten kopec! Cestu nazývají „pohádkovou“, avšak netrénovaným jedincům, jako jsem já, to připomíná spíš horor. Cestou vás doprovází dřevořezby a informační tabule.

Foto: Jiří May

Kynžvart, rozcestí

Je vidět, že je oblast hodně navštěvována dětmi. Kam se hnete, tam najdete jejích práci. Moje malá chtěla nejdřív krásné domečky poničit, ale nakonec je vylepšila.

Foto: Jiří May

Kynžvart, zříceninky

Od poloviny cesty už je to pohoda. Mírné stoupání a sypaná stezka. Doprovází vás potok, který svým bubláním doplňuje romantické šumění lesa. Balzám na nervy.

Foto: Jiří May

Kynžvart, cesta

Další panel a další socha čekají v podhradí. Už jen krátký, ale prudký úsek a jste tam.

Foto: Jiří May

Kynžvart, podhradí

Vypadá to strmě, ale když to vyšlápla dceruška, já se nenechám zahanbit.

Foto: Jiří May

Kynžvart, podhradí

Tady všude byly smrky. Před pár lety dorazil brouk a jsou pryč. Škoda. Neoficiální tábořiště se změnilo v nádherný lesní palouček. Ideální pro svačinku.

Foto: Jiří May

Kynžvart, hrad

Na lesním odpočívadle jsem poskytl dceři nejzajímavější zážitek z celého dne. Svačinu. Obsahovala i nakrájenou okurku, kterou si malá kosmetička obložila unavenou pleť a natáhla se na lavičku. Já se ráno krájím se zeleninou, peču tousty, chystám sladké překvapení a ona si nalepí okurku na obličej. Ženská každým coulem. Nechal jsem ji relaxovat dle jejího gusta. Život mne naučil neplést se ženám do určitých věcí. Po dobu dceřiny relaxační kúry jsem stihl udělat mnoho fotek.

Foto: Jiří May

Kynžvart, svačinka

Výlet na zříceninu nemusí být celodenní, ale proč pospíchat. Jsou prázdniny, ne? Není třeba za jediný den objet půl kraje. V Kynžvartu mají i zámecký park, velké golfové hřiště a nádherný zámek. Užijte si klidu a nespěchání, dokud můžete. Děti to ocení víc, než návštěvu pěti hradů a čtyř cukráren za jeden den. A třeba jim stačí jen nakrájená okurka a pohodlná lavička.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz