Hlavní obsah
Názory a úvahy

Ochraňujme si svoje dezoláty

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Nezamrzejme na svých pozicích.

Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve se budu bít za tvé právo to říci. Tuším, že to řekl Voltaire.

Článek

Dobrý večer všem, kteří nejsou lhostejní a mají názor.

Už asi víte, že jsem starší člověk a trpím stařeckou nespavostí, tak se občas začtu do článků na Seznamu. A nedá mi to a přečtu si i diskusi, i když dopředu tuším, že mě minimálně rozesmutní. Byly doby, kdy mě příšerně rozčílila, pak jsem dospěl k přesvědčení, že rozčilovat se znamená stárnout pro hloupost druhých a pustilo mě to. Teď, když někdo z diskutujících mi spílá do svazáků, hlupáků, neinformovaných si po vzoru onoho mnicha, který zakopnul a místo nadávky pronesl : „Bože, děkuji ti, ďábel je na zemi a koná dobře svoji práci,“ myslím svoje. Nikomu jeho názor neberu a po každém chci, aby totéž respektoval u mne.

Pokud mě někdo z diskutujících pravdivými a dokazatelnými argumenty přesvědčí, že můj názor je špatný, budu o tom minimálně přemýšlet. Argumentem nejsou výše zmíněné a jim podobné urážky, rádoby zesměšňování, znevažování a odbíhání k jiným tématům, i když ano, vše souvisí se vším.

Ale k věci: dnes jsem si přečetl článek o koordinátorovi vlády Foltýnovi. A hned je v diskusi spousta špíny, pomlouvání autora, spílání koordinátorovi do zelených mozků, gum, někoho, kdo zde znovu jako za komunistů zavádí cenzuru… Nemyslíte si, že pokud by to byla pravda, váš názor by tu dlouho nevydržel, popřípadě by u vás ve dvě ráno zvonili soudruzi z STB, že je potřeba jít s nimi, ale nemusíte se obávat, jde jen o podání vysvětlení ?!? Tuto dobu jsem zažil a věřte, nemám na ni dobré vzpomínky. Nemyslím si, že vám dnes někdo diktuje, co si máte myslet a za jiný názor šup do basy, z lukrativní práce do kotelny, do emigrace. Je tu spousta těch, kteří pláčou na špatném hrobě, jako pán, který napsal , že se angažovat nechce, nikoho nechce oslavovat, přesto politiku sleduje a zajímá ho. To je trochu protimluv. Pokud mě něco zajímá a chci to změnit, obvykle je třeba se angažovat. Dám příklad. Osobně se mi za prezidentování pana Zemana nelíbilo jeho poklonkování Rusku, Číně, jeho na ruku jdoutství panu Babišovi, tak jsem chtěl vytvořit protiváhu a ve svých 55 letech se nabídl ke vstupu do ODS. Protože si myslím, že člověk se má postarat sám o sebe a stát mu v tom má být co nejvíce nápomocen a co nejméně ho regulovat a zatěžovat, třeba daněmi. Uvedu příklad : jsem mladý, dle mého něčím podloženého názoru jsem zdravý, ale potřebuji bydlet, protože zakládám rodinu. Usoudím,že budu platit jen minimální zdravotní pojištění, které kryje, dejme tomu, mnou nezaviněné úrazy a krátkodobé nemoci a vše ostatní si v případě potřeby platím sám. No a ušetřené prostředky použiji třeba na hypotéku. Rozumíme? Osobní zodpovědnost, podložená fakty, tzn. musím se cítit jistý v kramflecích, že jsem opravdu zdravý, třeba absolvovat speciální lékařské vyšetření. Vše by mělo být vratné, tzn. mám splacenou hypotéku, děti mi vyrostly a mohou mi občas přilepšit, zdraví už není, co bývalo, začnu platit víc na pojištění, kryjícím i tyto problémy. Trochu jinak - jsem prosperující podnikatel a potřebuji novou zubní korunku. Na výběr mám základní variantu, která sice bude fungovat, ale každý pozná, že je to náhrada, nebo varianty placené, až po tu nejdražší se vsazeným briliantem, abych měl oproti konkurenci zářivý úsměv… Dělám si teď trochu legraci, ale je to srozumitelné ? Ještě jinak - celý život jsem šetřil na vysněnou dovolenou s manželkou v nějaké hodně exotické destinaci, ale zlobí mě kyčel, manželka už umřela, utekla s jiným…dosaďte, co se vám líbí…a já se rozhodnu, že si nechám kyčel vyměnit. Opět mám na výběr, buď z pojištění, standardní materiál a čekání na termín operace ve státní nemocnici, nebo zaplatím špičkový materiál a okamžitou operaci v soukromé nemocnici. Že je to nespravedlivé? Kdo vám to řekl ? On je život spravedlivý? Tak proč soused běhá ještě ve svých 85 letech za daleko mladšími ženskými, na svůj věk vůbec nevypadá,sportuje, hraje tenis, jezdí na kole a já mám od mala astma, manželka diagnostikovanou rakovinu dělohy a dítě je mentálně postižené? Rozumíme si? Tím, že odkloním část pacientů na placené služby, umožním těm ostatním rychleji dosáhnout na ty pojišťovnou hrazené. Už vidím ty diskusní příspěvky - příliv platících ze zahraničí, kdo z tuzemských si to bude moci dovolit…vše je o nastavení systému. A pokud se vám systém nelíbí, změňte ho, ale nenadávejte zrcadlu, že máte křivou hubu…

Spousta lidí tu nadává na pětikolku. Mně nevyhovovala opoziční smlouva, kdy si pánové Klaus a Zeman rozdělili moc. Své voliče tím určitě zklamali, protože volební program obou stran byl rozdílný a já volil určitou stranu dle jejího programu, ne toho, že chce vládnout za každou cenu. To raději, ať jde do konstruktivní opozice. Odbočka - co je konstruktivní opozice? Inu, taková, která chce to nejlepší pro společnost, dle svého přesvědčení a svědomí. Líbí se mi Finský model, kde se určí směr, kam chceme jít a čeho dosáhnout a pak ať je zvolena pravice, levice, nebo třeba Marťani, tak tím směrem všichni míří a nekličkují jako střelený zajíc vpravo, vlevo, zpět a zase rychle vpřed…to pak vede k tomu, že nedojdeme nikam, jak vidíme na našem česko -moravském dvorečku. O tom, že to pak ještě brzdí nesmyslné předpisy, jánabráchysmus, korupce, lobbing, ani nemluvě.

Pro rozčilené oponenty v diskusi ještě musím dodat, že nakonec jsem do žádné strany nevstoupil, nechtěli mě. Asi vím proč. A ODS se pro mě stála nevolitelnou po tom, co její nejmenovaný vysoký činitel na ministerstvu se pokusil ovlivňovat vyšetřování nejmenované primátorky ve věci neoprávněně nabytých bytových prostor. Paní primátorce jsem napsal mail s prosbou o vysvětlení, doteď čekám na odpověď. Když jim za ni jako jejich volič nestojím, nebudu je volit. Stranu bez sebereflexe nechci, moc korumpuje a absolutní moc korumpuje absolutně.

A na závěr, co se týče rozpočtu a jeho seškrtání pro důchodce, rodiny s dětmi, zaměstnance atd. Za pana Babiše se populisticky rozhazovalo a už holt není z čeho brát. Je to stejné,jako když překročíte příjem rodiny a půjčíte si na dovolenou, vánoční dárek, a pak se nestačíte divit, že za dveřmi zvoní exekutor. Tím současnou vládu v ničem neobhajuji, vadí mi jejich nekomunikativnost, přezírání, nevysvětlování. Ale rozhazovačnost je cesta do pekel. Exekuce, v tomto případě státní bankrot, bolí o dost víc než utažené opasky. A zase tak moc z mých zkušeností utažené nejsou. Jo a pokud mi nějaký dobrák na diskusi napíše, kolik za to dostávám, tak vězte, že nic. Jen mě sloh vždycky bavil a chci se angažovat a vyjádřit k problémům, které chci změnit. A pokud někdy dosáhnu na honorované příspěvky, na svoji čest a svědomí tady veřejně prohlašuji, že je všechny věnuji společnosti Donio, kteří pomáhají potřebným. Ostatně vy, kteří se tu zaklínáte morálkou, máte stejnou možnost, jak psát, tak přispívat na dobrou věc, kterou si na stránkách Donia sami vyberete a věřte, je tam toho dost pro všechny.

Klidný hezký den všem, i pochybovačům.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz