Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kytička pro Hanku Zagorovou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jitka Saniová/Leonardo AI

V pondělí 26.8. to budou dva roky, co do uměleckého nebe odešla Hana Zagorová. Zde je malá vzpomínka na její písničky a velké poděkování.

Článek

Tak nějak se mi zdá, že v posledních dvou letech odcházejí báječní umělci, kteří hodně ovlivnili (nejen) mou generaci, jež šla cestou plnou změn v naší zemi i ve společnosti.

Pamatuji si, jako by to bylo včera, jak jsem otevřela mobil a seznam zprávy a… musela jsem snad 3× číst, že zemřela Hana Zagorová. Neříkám, že to bylo překvapivé. Věděla jsem, že od mládí trpěla poruchou krvetvorby a po prodělání těžkého covidu se její zdravíčko zhoršilo. Bylo to spíše neuvěřitelné z hlediska „normálních lidských pocitů“. Každý den poslouchám YouTube a často mi společnost dělají písničky 70., 80. a 90. let. Ať už české hity anebo ty zahraniční. Písničky z této éry jsou prostě nejlepší.

Hanku Zagorovou poslouchám hodně často.

Patří jí velké díky za tolik krásných písniček, které snad ani nikdy nezestárnou.

Paradoxně písnička, kterou mnozí tak milují (a zdá se, že i Hana Zagorová) Maluj zase obrázky, mě osobně neupoutala.

Kdykoliv se s někým bavím o písničkách Hany Zagorové, mám úplně jiný žebříček. Všichni například uvádějí Biograf lásky, Nápad, Náš dům zní smíchem … a já uvádím Ode zdi ke zdi, Mám plán, Telegram…

A tak jsem si udělala vlastní žebříček mých nejoblíbenějších písníček:

Písničky ze 60. let: Bludička Julie; Hany

Písničky ze 70. let: Zima, zima, zima; Telegram; Sliby-chyby; Proč ti na tom tak záleží; Zdá se; Studánko stříbrná; Dotazník; Já jsem tvá neznámá; Štěstí

Písničky z 80. let: Mám plán; Co stalo se stalo; Maják; Skleněné sny; Srážka s láskou; Rybičko zlatá přeju si; Můj čas; Černý páv; Letní kluci; Když svítím; Zas tu mámě závěr léta; Žít je fajn

Písničky z 90. let: Když nejsem doma

Písničky od roku 2000: Já nemám strach; Je naprosto nezbytné; Ode zdi ke zdi

Jak lze vidět, nejvíc se mi líbí tvorba Hanky Zagorové ze 70. a 80. let. Tyto písničky poslouchám nejčastěji. Nezapomenutelná také byla ve filmu Trhák. Ta role jí opravdu sedla a ona ji zahrála báječně.

Také si pamatuji, jak jsem v mládí čekala na každý pořad z jejího „seriálu“ Dluhy.

A tak bych jí chtěla „tam nahoru“ poslat poděkování, kolik radostných chvil díky jejím písničkám prožívám. Myslím si, že to byla nejen skvělá zpěvačka, ale i báječný člověk se srdíčkem na dlani rozdávající radost.

Díky, milá Hanko, i teď když píšu tento článek mi v pozadí hraje tvoje písnička Jinak to nejde… další krásná písnička.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz