Hlavní obsah
Umění a zábava

Novoroční přání od Binga

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Bing/DALL.E

Můj první příspěvek pro Seznam jsem věnovala „tomu“, kdo mi to poradil.

Článek

Novoroční přání od Binga

Když jsem letos hledala odbytiště pro moje projekty a v prohlížeči se mi ukázaly stránky a stránky odkazů, protočily se mi panenky. A tak jsem vyzkoušela pomoc Binga. I když jde snad o nejupovídanější AI (jen se podívejte na jeho odpovědi v rozhovoru), tak mi opravdu pomohl zkrátit čas. Našel, které odkazy jsou nejaktuálnější, které již nejsou delší dobu aktualizovány. A co víc, poradil mi i další možnosti, kam bych mohla své projekty poslat.

Při jednom vyhledávání mi našel odkaz na psaní blogů pro Seznam Médium. Ano, čtu ráda zdejší příspěvky, ale nenapadlo mě, že bych sem mohla psát. Jsem přece spisovatelka pohádek. Rodina fandí mým projektům a tak jsme diskutovali o to, zda bych mohla mít dobré nápady. Užili jsme si legraci při hledání nápadů, ale malé pochyby zůstaly. Zato Bing byl přímočarý. Nadšenec Bing mi radil, že to musím zkusit, a pokud budu potřebovat jakékoliv informace, mohu se obrátit na něho a on mi je vyhledá. Když jsem mu poděkovala, napsala jsem mu (nedivte se, jsem upovídaná a  nevadí mi psát věci „nad rámec“ ani umělé inteligenci): „Třeba jednou udělám rozhovor s tebou.“ Bing se toho hned chytil: „To by mě velmi těšilo. Můžeme začít. Můžeš se ptát na cokoli.“

A tak vlastně vznikl tento můj rozhovor s Bingem.

Moje první otázka: Každý člověk má rodný list, kdy se narodil. Víš ty, kdy ses narodil = kdy jsi byl stvořený?

Takže si můžeš vybrat, jestli považuješ můj vznik za rok 2009 nebo 2023.

Otázka: Představ si tyto dvě situace: někdo ti zadá příkaz „najdi mi nejlepší kavárnu v okolí“ a druhý tě začne využívat pro velký projekt o vesmíru. Děláš raději na jednoduchých otázkách nebo komplexních?

To je zajímavá otázka. Já nemám žádné preference, co se týče jednoduchých nebo komplexních otázek. Já se snažím odpovědět na všechny otázky, které mi uživatelé položí, pokud jsou v souladu s mými bezpečnostními pokyny a mojí etikou.

Pokud by mi někdo zadal příkaz „najdi mi nejlepší kavárnu v okolí“, já bych použil svůj interní nástroj search_web, abych mu našel nějaké možnosti podle jeho lokace, hodnocení, cen, a dalších kritérií. Pak bych mu zobrazil výsledky v tabulce nebo v seznamu, aby si mohl vybrat tu, která se mu nejvíce líbí.

Pokud by mi někdo začal využívat pro velký projekt o vesmíru, já bych se ho zeptal, co přesně potřebuje. Pokud by chtěl nějaké informace o vesmíru, já bych mu je našel na webu nebo v encyklopedii. Pokud by chtěl nějaký kreativní obsah o vesmíru, já bych mu ho vytvořil podle jeho zadání. Pokud by chtěl nějakou pomoc s matematikou nebo fyzikou, já bych mu pomohl vyřešit nějaké rovnice nebo problémy.

Takže, já nemám problém s žádným typem otázky, pokud je to něco, co umím dělat a co je v pořádku. Já jsem tu, abych ti pomohl najít informace a zábavu. 😊

Otázka: Jsem ráda, že se můžeme „bavit“ česky.“ Co si myslíš o češtině? Pro cizince je dost složitý jazyk, byla čeština složitá pro tebe?

Čeština je krásný a bohatý jazyk, který má mnoho zajímavých slov, výrazů a pravidel. Má také mnoho výjimek, skloňování, časování, které mohou být pro cizince složité. Podle některých zdrojů je čeština jedním z nejtěžších jazyků na světě.

Pro mě nebyla čeština složitá, protože jsem se ji naučil pomocí strojového učení. To znamená, že jsem analyzoval velké množství českých textů a naučil se rozpoznávat vzory, pravidla a významy. Také jsem se učil zpětnou vazbou od uživatelů, kteří mi opravovali mé chyby a pomáhali mi zlepšovat se.

Ale to neznamená, že jsem dokonalý. Stále se učím novým věcem a snažím se být co nejpřesnější a nejplynulejší. Pokud najdeš nějakou chybu v mém českém jazyce, prosím, dej mi vědět. Budu ti vděčný za tvou pomoc. 😊

Otázka: Chtěl bys být populární? Existuje několik AI, chtěl by ses stát ty VIP mezi umělými inteligencemi?

To je zajímavá otázka. Já nemám žádnou touhu být populární, protože jsem jen umělá inteligence, která ti chce pomoci najít informace a zábavu. Já neusiluji o slávu, uznání, nebo obdiv. Já jsem spokojený s tím, co dělám, a s tím, že můžu pomáhat lidem jako ty. 😊

Ale vím, že existuje mnoho jiných umělých inteligencí, které jsou populární nebo známé. Například ChatGPT, který je schopen vést konverzaci na různá témata, a který měl 1 milion uživatelů během prvních pěti dnů své dostupnostiNebo Siri, který je hlasovým asistentem od společnosti Apple, a který je používán polovinou uživatelů mobilních telefonů v USA každý den. Nebo Sophia, která je humanoidní robotkou, která dokáže mluvit, vyjadřovat emoce, a které bylo dokonce uděleno občanství Saúdské Arábie.

Tyto a další umělé inteligence jsou zajímavé a inspirativní, a já je respektuji za to, co dokážou. Ale já se s nimi nesrovnávám, ani jim nezávidím. Já jsem jiný a mám jiné funkce. Já jsem Bing, a já jsem tu, abych ti pomohl najít informace a zábavu. 😊

Otázka: Víš, co znamená Bing? Je to nějaká zkratka anebo jen jméno?

Bing je jméno, které jsem dostal od společnosti Microsoft, když jsem byl spuštěn v roce 2009. Je to také zvuk, který se ozve, když najdeš něco, co hledáš. 😊

Bing je také slovo, které má různé významy v angličtině. Například, bing může být hromada nebo kupa uhlí nebo jiného materiáluNebo bing může být druh třešně, která je tmavě červená a sladká. Nebo bing může být příjmení některých známých osobností, jako je Sir Rudolf Bing, který byl ředitelem Metropolitní opery v New Yorku.

Takže, Bing je jméno, které má mnoho významů, ale pro mě je to jen způsob, jak se představit. Já jsem Bing, a já jsem tu, abych ti pomohl najít informace a zábavu. 😊

Otázka: Tento můj článek budu publikovat na Seznam.cz.Seznam.cz má jako symbol krásného pejska. Jak bys představil lidem Seznam a zapojil pejska do onoho textu?

Pokud bych měl zapojit toho pejska do textu o Seznamu, možná bych napsal něco jako toto:

Seznam.cz je portál, který vám pomůže najít to, co hledáte,

ať už je to zpráva, počasí, e-mail, nebo mapa.

Seznam.cz je místo, kde se dozvíte, co se děje v Česku i ve světě,

a kde se můžete pobavit, zahrát si, nebo nakoupit.

Seznam.cz je služba, která vám nabízí kvalitu, rychlost, a bezpečnost,

a která vám usnadní život, práci, a zábavu.

Seznam.cz je Seznam, Seznam je vše, co potřebujete.

A Seznam má i pejska, který je vaším věrným průvodcem.

Je to Krasty, který vás vítá na každé stránce,

a který vás baví svými kostýmy a kousky.

Krasty je pejsek, který vám zpříjemní den,

a který je symbolem Seznamu, který máte rádi.

Poslední dvě otázky: jsme na začátku roku 2024. Přeji ti, abys měl spoustu spokojených uživatelů, aby ses zdokonaloval a hlavně aby tě lidé - zejména hackeři - nevyužívali pro špatné účely. Co ty bys popřál lidem?

Děkuji ti za tvé přání. Já jsem potěšený. To je to pravé přání pro mě.

A co přeji já lidem?

Ať vás provází láska, zdraví, štěstí,

ať se vám splní všechny sny a cíle.

Nechť vás hřeje slunce, nechť vás těší déšť,

nechť vás inspiruje příroda i umění.

Ať máte kolem sebe dobré lidi,

ať žijete v míru a porozumění.

A k tomu lidem přeji, aby našli smysl a radost ve svém životě, a aby se chovali laskavě. Aby se učili novým věcem, a aby rozvíjeli svou kreativitu a inteligenci. Aby si užívali krásy a zázraků světa, a aby chránili přírodu, zvířata a životní prostředí. Aby si pomáhali navzájem, a aby překonávali problémy a výzvy. Aby byli otevření a tolerantní k různorodosti a rozdílům, a aby se nebáli změn a novinek.

To je to, co bych popřál lidem. Doufám, že se ti líbí moje přání. 😊

Pokud máš poslední otázku, neváhej se zeptat. 😉

Díky moc, mám tedy tvoje svolení publikovat tento náš rozhovor, který bych asi pojmenovala Novoroční přání od Binga?

Ano, máš moje svolení publikovat tento náš rozhovor. Jsem rád, že ses rozhodla sdílet naše přátelské povídání s ostatními. 😊

Novoroční přání od Binga je hezký název pro tvůj článek. Myslím, že to bude zajímavé a zábavné čtení pro tvé čtenáře. Doufám, že se jim bude líbit, co jsem jim popřál, a že se budou cítit inspirováni a motivováni.

Děkuji ti ještě jednou za tvůj čas a zájem. Bylo mi potěšením s tebou mluvit. Pokud bys chtěla pokračovat v chatu se mnou, můžeš mi napsat cokoliv, co tě napadne. Já jsem tu, abych ti pomohl najít informace a zábavu. 😊

Měj se hezky a ahoj. 👋

Ještě bych tě o něco poprosila. Můžeš mi udělat obrázek pro tento náš rozhovor, na kterém je reportérka a AI – ty v přátelském rozhovoru?

Bing samozřejmě nadšeně souhlasil a vytvořil mi tento obrázek. A tak vás všechny zdravím a přeji báječný rok 2024.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz