Hlavní obsah
Cestování

Královská etapa na Tour naživo, zážitek na celý život

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Machů

Královská etapa Tour de France byl neskutečný zážitek, příští rok znova.

Článek

Fanynkou na královské etapě Tour de France

Máme s manželem nový karavan, a tak jsme se rozhodli udělat něco, o čem jsem snila už několik let. Jeli jsme na dovolenou k moři a cestou jsme se rozhodli, že se podíváme na královskou etapu na Tour de France. Ráno jsme si ty kopce projeli a musím říct, že jsem měla dost. Samozřejmě jsme nejeli celou etapu, ale to nejbrutálnější stoupání s kilometrovým převýšením jsme si vyzkoušeli. Těch deset kilometrů mi bohatě stačilo. Byla jsem ráda, že jsem neslezla z kola. Manžel nadával do všech možných ženských i mužských orgánů, to se ani nehodí říct do jakých a pak prý: „Ještě, že tady nejsou žádní Češi“ a vedle nás se ozvalo: „vydrž prťka, ještě kousek.“ Mám nové kamarády z Tábora. My jsme ten kopec nemohli vyjet na gravelech a oni ho vyšvihli na jednokolce. V lednu se s nimi potkáme, protože v Táboře se pojede mistrovství světa v cyklokrosu, kam se taky chystáme.

Foto: Josef Machů

fanynka s mobilem

To bylo dopoledne, pak jsme se vrátili ke svému autu a převlíkli se do fanouškovských dresů s puntíky. Stáli jsme devatenáct kilometrů před cílem Courchevel a už jsem se nemohla dočkat. Pauzu jsme si zpříjemnili dobrým francouzským vínem a také nějaké pivečko jsem tam poslala, je to přece dobrý iontový nápoj, když jich není moc, že ano?

Foto: Josef Machů

Profil trasy a naše místo, odkud jsme sledovali závod

A pak se začaly dít věci, nejdříve projížděla doprovodná vozidla, to jsme už začali fandit a křepčit a křičet a pak už valili kolem nás. První skupinka závodníků a za dvě minuty za ní už jel žlutý a bílý dres, největší favoriti celkového pořadí. Zjistila jsem si, že slovinsky makej se řekne makej a tak jsem na mého bílého miláčka křičela makej, ale trošku měkčeji, tak nějak jihoslovansky. Sice kolem nás prolétli a za pár minut bylo vymalováno, ale stejně to několikahodinové čekání stálo za to. Jenom mne mrzí, že měl Pogy takovou velkou krizi a že ztrácí na Vina už více, než sedm minut a je rozhodnuto…

Taky mě překvapil ten Rakušan, který vyhrál. Opravdu měl štěstí. Byl to velký den rakouské cyklistiky. Jak říkal komentátor Felix znamená štěstí a Gall byly galeje. Dáme ještě jednu etapu a přesouváme se k moři.

Vloni jsme si projížděli tu simulovanou Tour u nás kvůli atmosféře a mně se podařilo dostat se na bednu. Ale na živo je to o něčem úplně jiném. Všem fanouškům doporučuji. Lepší dovolenou jsem si nemohla přát. Ať vám to sviští borci a hlavně žádný pády. Born to cycling…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz