Článek
Světonázorem se řadím k členům největší a nejdynamičtěji se ze všech hnutí dodnes rozvíjející židovské sekty, která věří, že žádný nový Mesiáš již nepřijde, protože ten jediný již na světě byl.
Tento můj osobní Mesiáš, Jeshua Ha-Mashiah, v dějinách známý jako Ježíš Kristus, je především konsekventní, totiž vyvozuje a uvádí do praxe jednotlivé důsledky svých tvrzení, názorů a svého učení. A činí tak až na krev, až na smrt, až do nebe, až do pekla a až navěky.
Ale ne tak už my, jeho následovníci.
A činíme mu - kouzlo nechtěného - medvědí službu.
"Vy jste sůl země. Kdyby sůl ztratila svou chuť, čím se zas osolí? Nebude už k ničemu, jen se vyhodí ven a lidé ji pošlapou.
Vy jste světlo světa. Město ležící na hoře nemůže být skryto.
Stejně tak se nerozsvěcí lampa, aby ji postavili pod vědro, ale na svícen a tehdy svítí všem, kdo jsou v domě. Tak ať vaše světlo září před lidmi, aby viděli vaše dobré skutky a vzdali slávu vašemu Otci v nebesích.“
Evangelium podle Matouše 5:13-16
Organizace a sdružení následovníků Jeshuy, jejich členové a přívrženci příslovečnou sůl používají dost hojně.
Namísto aby jí ochutili jídlo, ji však sypou do ran hladovým lidem.
Protiaborční hnutí, protesty proti osobám s odlišnou sexuální orientací a další celkem nesmyslné aktivity ve světě, který je ponořen do tmy.
Vytahování za uši a pranýřování jednotlivostí je vytahováním třísky bližnímu, když mám sám v oku trám.
A tak potom dvakrát, třikrát rozvedený člověk káže o nemravnosti homosexuality.
Někdo, kdo tíhu rodičovství a s ním spojených dramat od materiálních po společenská nikdy nezažil a ani nezažije, protože (oficiálně, a bývá, že pouze oficiálně) žije v celibátu, káže o posvátnosti života a o pekle pro neposlušné jedním dechem a přitom druhým dechem posílá do stejného pekla utečeneckých táborů nebo by nechal umírat v zimě a o hladu ničím se neprovinivše celé generace živých lidi, kteří ve své naivitě se vydali na naši stranu světa v touze najít lepší živobytí.
Podobných příkladů by se dalo najít nespočet. A šlo by o nich napsat učebnici. Hotový lexikon kouzel nechtěného. Je jich plno v politice, ve společnosti, v církvi i v rodině.
Dnešního Jeshuu bychom umlčeli stejně, jako to udělali jeho souvěrci na počátku našeho letopočtu, nazývaném právě na jeho památku jeho jménem. Udělali to proto, proč bychom s ním skoncovali i my:
Jeshua se nám nehodí do krámu. Ani do chrámu, z kterého by nás často vypráskal bičem.
Důslednost bolí.
Vyžaduje dennodenní bádání a hledání, vypořádávání se zlem, které bují uvnitř.
Vidět třísku v oku bližního je jednoduché. A ani její vytažení někomu druhému nebolí.
Bolí, když vidím, kolik milosrdenství potřebuji. Jak málo je ve mně dobrého.
Ale zase na druhou stranu mě tolik hřeje pocit a poznání, jak moc mě musí stvořitel milovat, že přestože jsem vlastně jen kupka hnoje, tak stejně občas na mě vyroste sedmikráska.
Přeji sedmikráskový den.