Hlavní obsah
Názory a úvahy

Mají skutečně státní úředníci malé platy?

Pracovní doba na úřadech.

Článek

27.10., den před státním svátkem, bylo pondělí, tedy normální pracovní den!

Bylo tedy možno předpokládat, že se všude bude pracovat jako normálně.

Byl jsem dokončit práci u zákazníka a rozhodl jsem se cestou domů stavit vyřídit jeden úřední výkon, konkrétně na UMČ Praha 1.

Přišel jsem ke dveřím úřadu a ejhle, úřad, který má mít v pondělí úřední den, byl uzavřen.

Úředníci zůstali doma! Všichni. Rozuměl bych tomu, že Ti co si vzali dovolenou, zůstanou doma a všichni ostatní v úřední den zůstanou v práci a budou se starat o své klienty, lidi, kteří si je platí a kterým by měli za jejich peníze sloužit.

Je trestuhodné, že v úřední den může někdo, nějaký šéf, rozhodnout, že se úřadovat nebude, úředníci zůstanou za plný plat doma a lidé, kteří si je platí, se budou muset na úřad obtěžovat znovu.

Už to, že úředníci pracují pro své klienty jen dva dny v týdnu, je málo, znamená to potom obrovské fronty na úřadech a ztrátu času občanů. Co bude následovat, když jeden z těchto dvou úředních dnů pro klienty není? Hádáte správně, ještě větší fronty v ten jeden den, ztrátu času občanů a jejich nespokojenost.

Dal by se asi tolerovat zavřený úřad v den, kdy je další den státní svátek, ale bylo by od úředníků férové vůči lidem ,kteří si je platí, udělat jako náhradu jiný den v týdnu, kdy v úřední den zůstali úředníci doma, úředním dnem den jiný, třeba pátek. Dělník ve fabrice na lince taky nemůže v pondělí nepřijít, je - li další den svátek. Mimochodem, všiml jsem si při cestě po Praze, že i další státní úřady byly zavřené, zatímco lidé v soukromých firmách normálně pracovali.

Neustále se mluví o tom, jak mají státní úředníci malé platy, ale že efektivita jejich práce je taková, jaká je, o tom se už nehovoří.

Žil jsem jeden čas v jedné, s námi sousedící , civilizované zemi, kde jsem taky musel občas na úřad. Ovšem styl práce úředníků, sloužících lidem, z jejichž daní žijí, byl úplně jiný.

Když jsem potřeboval na úřad, bylo možné se předem objednat a určit si čas, kdy chci přijít a co potřebuji vyřídit. Obratem jsem dostal odpověď, který úředník mě bude čekat, a kdyby nemohl tento, byl tam jiný, stejně dobře připravený na jednání.

I když člověk přišel na úřad neohlášen, byl s úsměvem a ochotou přijat prvním úředníkem, kterého potkal. Všichni byli rychlí, vstřícní a ochotní a snažili se co nejlépe a nejrychleji vyhovět.

Ne jako u nás, kde po dlouhém čekání přijdete na řadu a narazíte na , líného, pomalého a neochotného člověka, který Vám umí dát velmi zřetelně najevo , kdo je tady pánem, a že jste jen ten, který ho obtěžuje a ruší.

Věřím, že nová vláda tyto úřední „zvyky“ potlačí, počet úředníků sníží a dokáže jejich práci zefektivnit tak, aby tu byli úředníci pro občany a ne občané pro úředníky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám