Článek
Jsem toho názoru, že rodičům dětí se jedná nejen o kvalitu výuky, ale i o bezpečí, mám na mysli i bezpečí před indoktrinací nevhodných a nevědeckých informací poskytovaných neziskovými organizacemi v rámci výuky na sekulárních školách.
Díky tomu, že církevní školy jsou otevřeny i pro děti rodin bez vyznání a církev se nesnaží ovlivňovat osnovy, tyto nejsou schvalovány na základě příslušnosti k různým entitám, zájem je velký. Církevní školy nabízejí i umístění ve školkách a základních školách. Rodiče láká i způsob výuky a komunitní prostředí. U rodičů-ateistů je důležité, že církev nemá vliv na tvorbu rámcových osnov. Kvalita poskytovaného vzdělání a výběr špičkových pedagogů je rozhodující zejména u gymnazií. Výborné výsledky u biskupských gymnazií jsou obecně známy. Studium je poskytováno i studentům se zájmem o zdravotnické obory. Nechybí nabídka nematuritních oborů, církev provozuje i školy praktické.
Bohužel, podíl církevních škol je malý. Jsou jich pouhé desítky. Bylo by správné, kdyby rodiče měli větší možnost volby. U církevních škol se rodiče také více zajímají o osnovy, než u jiných typů škol, což je správné. Rodiče jsou totiž zodpovědní za výchovu svých dětí.
Pro zajímavost, vzdělání poskytují i židovské školy, dnes provozují čtyři školky, jednu základní školu a jedno gymnázium. Nabídku mohou využít především Pražané díky Lauderovým školám. Zde kombinují všechny tři vzdělávací stupně. O vysoké úrovní židovských škol není pochyb. Škoda, že z důvodu neznalosti hebrejštiny a náročnosti výuky jazyka mají nežidovské děti nevýhodu. U školek a základních škol má však náboženství větší vliv na výchovu.