Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak získal ohluchlý příspěvek na zvláštní pomůcku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Kochlear.cz

Asi před šesti lety (2017) mě napadlo, že bych si mohl požádat o příspěvek na zvláštní kompenzační pomůcku (proč to je zvláštní, netuším). Zašel jsem tedy na Úřad práce a poptal se na to. Za rok jsem zestárl o pět let.

Článek

Úřednice mi řekla, že mohu, tak jsem ji poprosil, aby mi řekla, co všechno potřebuji, abych si to oběhal, vyřídil a nemusel na úřad pětkrát, nýbrž to přinesl vše najednou. Úřednice mi dala formulář (2× A4 oboustranně), že tam je vše potřebné, stačí to vyplnit a přijít.

Ve formuláři bylo mimo jiné, nač žádám a přesný model. Pohledal jsem tedy na internetu, početl recenze a napsal poslední model, co se prodával (Samsung Galaxy Tab S3). Vyplněný formulář jsem pak odnesl na úřad a líbilo se mi, jak to je jednoduché. Po asi třech měsících jsem měl na poště dopis „do vlastních rukou“. V dopise bylo, že je jednání o příspěvku přerušeno, jelikož jsem nedodal lékařskou zprávu a že pokud tak neučiním do snad 14 dní, tak už se nemám namáhat.

To mi přišlo fakt jako nějaký podraz. Vždyť jsem se úřednice ptal, co všechno potřebuji. Také bylo ve formuláři: jméno, adresa a telefon, ošetřujícího lékaře, takže mu tedy mohli zatelefonovat, nebo požádat písemně o vyjádření, že jsem se zázračně neuzdravil a nezačal slyšet. A mohli mi to sdělit třeba po měsíci, aby měli vše připravené a řízení se nepřerušovalo (zasedají prý 1× za 3 měsíce). Zašel jsem tedy k lékaři a odeslal jeho zprávu (na poštu chodím opravdu velmi rád).

Po dalších třech měsících mi přišel dopis „do vlastních rukou“. V dopise bylo, že je jednání o příspěvku přerušeno, jelikož jsem nedodal „užnevímco“ (možná potvrzený příjem). Vyřídil jsem tedy „užnevímco“, odeslal (hlavně, že jsem to chtěl vše najednou), a po dalších třech měsících (dohromady už 9 měsíců) mi přišlo vyrozumění, že mi byl příspěvek přiznán. Jenže v žádném obchodě/e-shopu už Samsung Galaxy Tab S3 neprodávali a měli pouze o 5 tisíc dražší S4 a na můj písemný dotaz e-mailem, mi odpověděli, že příspěvek je pouze na S3, nebo podobný Lenovo „něco“. Kde si mám ten S3 zakoupit, už neuvedli. Naštěstí alespoň svolili, že si mohu zakoupit s4 a doplatit tedy víc (bylo to asi 5 000 Kč).

Celé mi to přijde, jako kdyby někdo usiloval o to, odradit žadatele a ušetřit. Krásné by to bylo, kdyby šel vyplnit formulář on-line, o potvrzení od lékaře by se postarali sami, o „jánevímco“ také a po těch třech měsících jen přišlo vyrozumění.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz