Článek
Portál občana je vstupní branou k online službám českého státu, který jich nabízí již více než 600 a další rychle přibývají. Novou mobilní aplikaci Portálu občana z dílny Digitální a informační agentury je možné stáhnout na App Store a Google Play.
Výhodou tak bude dostupnost přibývajících služeb státu digitálně, jen za pomoci mobilního telefonu. V aplikaci přehledně naleznete vše, co ve webové verzi portálu včetně možnosti správy datových schránek. Digitalizace státu pokračuje Díky Portálu občana je možné vyřídit mnoho úředních záležitostí, jako je například podání daňového přiznání, vyhotovení výpisů z rejstříku trestů nebo propojení s datovou schránkou. Portál vás také upozorní na blížící se konec platnosti dokladů a mnoho dalšího. V loňském roce došlo k výraznému nárůstu uživatelů díky úpravě designu a zlepšení přívětivosti.
Dnes jej využívá více než 1 205 000 uživatelů a čísla dále rostou. Novou mobilní aplikaci k Portálu občana vyvinula Digitální a informační agentura. Společně s Digitálním Českem ji testovala koncem prosince se seniory, kteří tak poskytli cennou zpětnou vazbu pro další vývoj a zdokonalení. Aplikace je již nyní ke stažení na App Store a Google Play. „Nová mobilní aplikace Portálu občana lidem přinese efektivní komunikaci se státem.
Po šesti letech od jeho spuštění se tak uživatelé mohou k službám státu dostat rychle a jednoduše prostřednictvím svých mobilních telefonů v okamžiku, kdy to budou potřebovat a svůj čas věnovat místo běhání po úřadech tam, kam skutečně potřebují. S přibývajícími digitalizovanými službami se navíc nabídka neustále rozšiřuje. Již nyní připravujeme další služby, které se do Portálu občana přidají a výrazně lidem usnadní život," uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.
„Portál občana má konečně svou mobilní aplikaci, která ještě zjednoduší přístup ke službám státu. Stáhnete zde například výpis z rejstříku trestů, zkontrolujete svůj bodový stav řidiče a pohodlně přečtete i odešlete datové zprávy. Je vidět, že Portál občana je oblíbeným nástrojem, jelikož má již přes 1 200 000 uživatelů. Doufáme, že s mobilní aplikací bude číslo ještě narůstat,“ komentuje aplikaci ředitel DIA Martin Mesršmíd.
Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní lepší přípravu na případné krizové situace v zahraničí a v předstihu je upozorní před případným hrozícím nebezpečím. Další plánovanou službou v Portálu občana bude Registr zastupování, který prošel Senátem ČR a poslouží pro online udělení plných mocí pro úkony se státem. Tedy například při převodu vozidla, daňovém přiznání či žádosti o cestovní pasy dětí.
Připomeňme, že jak Konkursní noviny nedávno informovaly, spustil kabinet místopředsedy vlády společně s Digitální a informační agenturou také zároveň kampaň s cílem přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Kampaň probíhá online i offline a nejpoužívanější služby představí krátká animovaná videa.
Autor: Petr Blahuš, red
Zdroj: idnes