Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Diktát ze základní školy, který zvládne málokterý dospělý. Ani já jsem neprošla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Ověřte si, zda byste prošli základní školou a zvládnete test z českého jazyka na jedničku.

Článek

Říkáte si, že byste měli zvládnout češtinu na jedničku? Tak si to pojďte ověřit v diktátu ze základní školy, který se objevil v testech pro 9. třídu. I já jsem se sekla, tak by mě zajímalo, jak jste na tom vy. Ověřte si své znalosti a naučte se třeba i něco nového.

Pište: (f/F)estival v (k/K)arlových (v/V)arech, (t/T)omášův bratr, (m/M)ikešova miska, (j/J)an (ž/Ž)ižka z (t/T)rocnova, (v/V)ysoké (t/T)atry, (s/S)vatý (j/J)osef, (k/K)arlova (u/U)niverzita, (s/S)metanova (p/P)rodaná (n/N)evěsta, (b/B)rněnská (d/D)álnice, (p/P)enzion (u/U) (h/H)ousliček, (s/S)ídliště (b/B)ílá (h/H)ora, (s/S)tředozemní (m/M)oře, (s/S)ýr (h/H)ermelín, (p/P)etr (n/N)ovák, (č/Č)eský (s/S)lavík, (o/O)lomoucký (o/O)kres, (v/V)elkomoravská (ř/Ř)íše, (p/P)ozemšťané, (k/K)arlův (m/M)ost, (f/F)rancouzských film, (ř/Ř)eka (m/M)orava, (v/V)ánoce

.

.

.

.

.

Správné odpovědi:

festival v Karlových Varech, Tomášův bratr, Mikešova miska, Jan Žižka z Trocnova, Vysoké Tatry, svatý Josef, Karlova univerzita, Smetanova Prodaná nevěsta, brněnská dálnice, penzion U Housliček, sídliště Bílá Hora, Středozemní moře, sýr Hermelín, Petr Novák, Český slavík, olomoucký okres, Velkomoravská říše, pozemšťané, Karlův most, francouzských film, řeka Morava, Vánoce

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz