Článek
Iveta má ve školce syna už jeden rok a až na drobné problémy probíhalo vše hladce. Od té doby, co do jeho třídy zařadili autistického chlapce, si syn začal stěžovat, projevovat nespokojenost a do školky nechce chodit.
„Ráno pláče, že do školky nechce a když se ho odpoledne zeptám, jak ve školce bylo, není nijak nadšený. Pátrala jsem po tom, proč to tak je a přišla na to, že v jejich školce je nově autista, kterému se musí přizpůsobovat rozvrh a který vyvolává konflikty. Vlastně by mi přítomnost žáka se speciálními potřebami vůbec nevadila, ale jakmile to negativně ovlivňuje moje dítě, už problém mám“, svěřuje se Iveta.
„Chtěla jsem si o tom promluvit s paní učitelkou, ale ona řekla, že s tím nikdo nemá žádný problém a že je vše v největším pořádku. Naopak si stěžovala na mého syna, který prý konflikty vyvolává a je zlý na jiné děti. To mě hodně překvapilo, protože si nikdo v minulosti nestěžovat a najednou po příchodu autisty je s mým synem problém.“
Iveta neví, co s tím má dělat, zda kontaktovat jiné rodiče a poptat se, jak to s jejich dětmi mají oni a nebo syna dát úplně do jiné školky. „Přeřazení syna je jedna s možností, jak to řešit, ale samozřejmě se mi nechce ho dávat pryč, protože si tady už zvykl, udělal kamarády a navíc dostat se jen tak do jiné školky v době, kdy jsou všechny plné, není úplně jednoduché,“ zakončuje Iveta.