Hlavní obsah
Jídlo a pití

K snídani suchý rohlík a oběd jako ze školní jídelny aneb realita stravování v českých nemocnicích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Doufám, že jsem musela ležet na lůžkové oddělení v české nemocnici poprvé a naposledy, protože příště bych možná umřela hlady. Moje zkušenost se stravováním v pražské nemocnici je doslova příšerná.

Článek

Nečekaně jsem před svátky musela na dost akutní operaci. Nikdy jsem nebyla ani na žádném malém zákroku, proto jsem nevěděla, co mě čeká. Operace proběhla bez komplikací, personál nemocnice nebyl tak nepříjemný, jak jsem slýchala ze svého okolí, za to strava byla taková, že bych ji nedala ani psovi.

Před samotnou operací jsem samozřejmě nemohla jíst, ale u paní, se kterou jsem sdílela nemocniční pokoj, jsem mohla vidět snídani. Byl to bílý jogurt, jakási želatina a scvrklé jablko. No, asi má nějakou dietu, pomyslela jsem si a víc jsem to neřešila. Měla jsem co dělat s vlastními myšlenkami a se strachem z operace.

Jak už jsem zmínila na začátku, operace proběhla v pořádku a několik hodin po probuzení jsem dostala příšerný hlad, poprosila jsem proto sestřičku, zda by mi něco nepřinesla. Bohužel jsem musela vydržet ještě pár hodin, ale jakmile mi oznámila, že už můžu jíst, zajásala jsem. Mé nadšení utichlo, jakmile přede mě položila tác s mojí snídaní. Byl to plátek suchého chleba a malá vanička margarínu. Musela jsem se zeptat, zda mám nějakou dietu – bylo mi řečeno, že nikoliv. To jsem se zhrozila ještě víc.

Bez komentáře jsem snědla suchý okoralý plátek chleba, ale té náhražky másla jsem se nedotkla. K obědu pak byla ta známá UHO omáčka se sypkou rýží. Snědla jsem to, protože hlad, ale rozhodně jsem si nepochutnala. K večeři pak šunkofleky, které byly snad tři dny staré. Uff.

Doufala jsem ve zlepšení v následujících dnech, ale to nepřišlo. Opět suchý rohlík, nedochucená polévka a brambory s divně vypadajícím masem. Upozorňuji, že nejsem nijak rozmazlená a sním téměř vše, ale tohle se nedalo. Chápu, že nemocnice nemají peníze, ale tohle bylo jako jídlo pro otroky. Neslané, nemastné, nedochucené, a hlavně totálně nevyvážené. Nedostatek zeleniny a ovoce a o dobré chuti nemohu říct ani ň.

Neustále se mluví o tom, jak Češi špatně jí a jak je jejich strava velmi nevýživná. Nemocniční strava jde špatným příkladem, a pokud tohle je jídlo, které má člověka zvednout z postele a dodat mu sílu, tak to opravdu nefunguje.

Jsem ráda, že už jsem doma, že si i levně mohu uvařit velmi dobré a kvalitní jídlo a zajímalo by mě, zda je to tak i v dalších nemocnicích v ČR. Pevně věřím, že ne, i když zkušenosti mého okolí bohužel mluví o opaku. Doufám, že už nikdy v nemocnici nebudu muset jíst.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz