Hlavní obsah
Zdraví

Před spaním si dejte kávu, radí vědci. Nappuccino je geniální způsob, jak se nakopnout

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Že se před šlofíkem nemá pít káva, jinak nebudete moci spát? Vědci nyní popsali úplně novou teorii, kde kávu před spánkem naopak doporučují.

Článek

Nappuccino je spojení slov nap, což je anglicky zdřímnout si nebo šlofík a cappuccino, jehož význam všichni známe.

Jde o využití synergického efektu, který vzniká spojením kofeinu a spánku.

Jak na to:

  1. Rychle do sebe kopněte šálek kávy, ideálně silnějšího.
  2. Jděte si hned po vypití lehnout přibližně na 20–30 minut.
  3. Nařiďte si budíka a i když se vám bude chtít ve spánku pokračovat, přemožte se a vstaňte. Pokud byste spali déle, místo zvýšení energie by došlo ke zpomalení a k poklesu.
  4. Jste připraveni k práci!

Vědci zjistili, že kombinace kofeinu a spánku je mnohem účinnější než pouhá káva nebo šlofík zvlášť. Ve studii je uvedeno, že kofein a krátký spánek tvoří synergii, která souvisí s tvorbou adenosinu. Kofein blokuje adenosin, a protože jeho hladiny jsou na nejnižší úrovni hned po probuzení, může to vést k mimořádnému zvýšení bdělého stavu.

U zmíněného krátkého spánku je důležitá jeho doba. Neměl by trvat déle než třicet minut. Po uplynutí doby třiceti minut člověk upadá do hlubokého spánku podobně jako v noci. Dokonce se zjistilo, že pouhých šest minut krátkého spánku stačí ke zlepšení paměti.

Nappuccino vás probudí, sníží hladinu stresu, naopak zvýší kreativitu a celkové zdraví.

Zkusila jsem to!

Přiznám se, že tento článek píši až poté, co jsem zmíněnou metodu vyzkoušela a zjistila, že to opravdu funguje. Nějak jsem tomu nevěřila a počkala si na den, kdy se budu cítit opravdu unavená. Jakmile se mi už nešlo soustředit, kopla jsem do sebe espresso, které jsem zvyklá pít a na 30 minut hodila nohy nahoru a zavřela oči. Okamžitě jsem usnula a po třiceti minutách jsem se cítila jako vyměněná. Vážně to funguje.

Studie:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz